کتاب علم هرمنوتیک

Hermeneutics
کد کتاب : 25689
مترجم :
شابک : 978-9646641006
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 301
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب علم هرمنوتیک اثر ریچارد ا پالمر

کتاب «علم هرمنوتیک» زمینه ای از اهمیت روزافزون در فلسفه و کلام معاصر - هرمنوتیک ، نظریه درک یا تفسیر - را به خوانندگان ارائه می کند. هرمنوتیک به خصوصیت درک مربوط است ، خصوصا که به تفسیر متون زبانی مربوط می شود.
همه ما می دانیم که سرچشمه این علم در همان تفسیر متون مقدس قرار داردو تلاش برای تاویلی بی انتها ...
با این وجود ، این مسئله فراتر از روش شناسی فلسفی و دینی صرف است و نکته حائز اهمیت این کتاب این است که به مقولات فلسفه زبان ، ماهیت درک تاریخی و در نهایت به ریشه های تفسیر در درک وجودی پرداخته است .

پالمر نویسنده کتاب علم هرمنوتیک اصولا مفهوم هرمنوتیک را که توسط هایدگر مطرح شده و توسط "هانس-گئورگ گادامر" به "هرمنوتیک فلسفی" تبدیل شده است را گسترش می دهد. وی با بررسی حدود دوازده تعاریف متناوب از این اصطلاح و با بررسی دقیق مشارکت های فردریش شلایرماخر و ویلهلم دیلتای ، مروری کوتاه در زمینه هرمنوتیک ارائه می دهد. در "مانیفست" که در پایان کتاب آمده است ، پالمر اهمیت بالقوه هرمنوتیک را برای تفسیر ادبی پیشنهاد می کند.

وقتی متن تفسیر به حدود خود فشرده شود ، هرمنوتیک به تجزیه و تحلیل فلسفی آنچه در هر عملی از درک دخیل است تبدیل می شود. در این زمینه ، هرمنوتیک صرفا با رشته های انسان گرایانه ، که در آن درک زبان شناختی و تاریخی بسیار مهم است ، پیوند می خورد.

کتاب علم هرمنوتیک

دسته بندی های کتاب علم هرمنوتیک
قسمت هایی از کتاب علم هرمنوتیک (لذت متن)
آمد که قبل از بحث از چهار نظریه پرداز بزرگ تا حدی به تفصیل به مسئلهی تعریف بپردازیم، و بالأخره سنجش دقیق و مفضل نوازم هرمنوتیک برای تأویل ادبی، که مقصود از به عهده گرفتن این برنامه در مرتبه ی اول بود. به جد دومی را گذاشته شده گر چه فصل های اول و آخر اثر حاضر ځوانندهای علاقه مند را اجمالا با آنچه در شرف وقوع است آشنا می سازد

علم هرمنوتیک، به طوری که در فصول آینده خواهیم دید، وقتی به اصیل ترین ساحت همایش دست یافت که از انباشت فوت و فن های توضیح متن دور شد و کوشید مسئله ی هر منو نیکی را درون افق برآورد کلی از خود تأویل ببیند. بدین ترتیب علم هرمنوتیک متضمن دو کانون توجه متفاوت و دارای کنش متقابل است: 1) واقعی فهم مثن، و ۲) پرسش پرشمول تر از آنچه فهم و تأویل، ماهیت، هستند.