کتاب لغت فروش

Short stories
داستان های نویسندگان زن جهان
کد کتاب : 26420
مترجم :
شابک : 978-6229547540
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 251
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب لغت فروش اثر مجموعه ی نویسندگان

لغت فروش مجموعه ای از داستان های کوتاه نوشته شده به قلم ده زن نویسنده است که هر کدام در گوشه ای از دنیا، به موضوعی متفاوت پرداخته اند. نام مجموعه از یکی از داستان های کوتاه داخل کتاب تحت عنوان لغت فروش اثر ایزابل آلنده گرفته شده که در کنار نه داستان دیگر، مجموعه ای زیبا و خواندنی از ادبیات لبنان و ژاپن، انگلستان و اسکاتلند، اسپانیا و آلمان، کوبا و شیلی، استرالیا و ایالات متحده ی آمریکا در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
این ده قصه که از میان بهترین آثار نویسندگان زن جهان برگزیده شده اند عبارت اند از داستان های لغت فروش، شهربازی، توبه، برگ چغندر، اتاق شماره ی نوزده، آینه ی قدیمی، خواب عمیق لوییس کوچولو، دختر یهودی، تازه داماد و هزار و نهصد و پنجاه و پنج. در میان نویسندگان این آثار، ایزابل آلنده، حنان الشیخ، آلیس واکر و آنا ماریا ماتوته شهرتی در مقیاس جهانی داشته و دوریس لسینگ هم از برندگان جایزه ی نوبل ادبیات می باشد. از دیگر نویسندگان این مجموعه می توان به الیزابت جولی، ایرنه دیشه، ماریا النا یانو، شنا مک کی و بانانا یوشیموتو اشاره کرد.
این مجموعه با وجود اینکه توسط نویسندگان مختلف از نقاط متفاوت دنیا نوشته شده و تنوع جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی در فضای داستان ها به وضوح توسط مخاطب احساس می شود، اما از موضوعاتی تشکیل شده که می توان متوجه شباهت هایی در مضمون آن ها شد. هر داستان کوتاه توسط مترجمی متفاوت بازگردانی شده و اکثریت مترجم ها نیز زن هستند . مجموعه ی داستان های کوتاه لغت فروش توسط نشر هنوز در اختیار دوست داران ادبیات ملل قرار گرفته است.

کتاب لغت فروش

قسمت هایی از کتاب لغت فروش (لذت متن)
فورا زندانی اش را نزد نامزد انتخابات برد و همانطور که لوله تفنگ را به پشت گردن دختر فشار می داد به کلنل گفت: «این جادوگر را برای تان آوردم تا لغت هایش را پس بگیرد و مردانگی تان را به شما بازگرداند، کلنل»