کتاب روزنوشت های ست گادین

Seth Godin weblog
نگرشی نو به بازاریابی و مدیریت در قرن 21
کد کتاب : 26555
مترجم : مصطفی منبری
شابک : 978-6002742995
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

معرفی کتاب روزنوشت های ست گادین اثر ست گودین

"ست گودین" یکی از نوآوران عرصه وبلاگ نویسی در مدیریت کسب و کار و بهره وری محسوب می شود که علاوه بر تحصیل در دو رشته ی فلسفه و کامپیوتر، مدرک مدیریت ارشد کسب و کار خود را نیز از دانشگاه استنفورد آمریکا دریافت نموده است. کتاب های نوشته شده به قلم "ست گودین" از مرز بیست هم فراتر رفته و تعدادی از آن ها پس از مواجه با استقبال جهانی و فروش پر سر و صدا، به زبان های مختلف دنیا نیز ترجمه شده است. آنچه قلم "ست گودین" را این چنین پربار کرده و به وی امکان تالیف کتاب های با کیفیتی در عرصه ی فعالیت خود داده است، عادت قابل توجه او در نوشتن روزانه وبلاگ است؛ اکنون بیش از بیست سال از شروع وبلاگ نویسی "ست گودین" می گذرد و او هر روز بدون وقفه این کار را دنبال می کند.
"روزنوشت های ست گادین" مجموعه ای از بهترین پست های وبلاگ "ست گودین" است که در سال 2019 به انتشار رسیده است. از ویژگی های قابل توجه این نوشته ها، نزدیک بودن آن ها به زبان گفتار است؛ همانگونه که ست همواره به خوانندگانش توصیه می کند همانطور که حرف می زنند، بنویسند. هرچه در مجموعه "روزنوشت های ست گادین" ثبت شده عقاید خالص شخص "ست گودین" بوده چرا که او معتقد است دریافت کامنت از دیگران، وضوح فکری و ایده ها را دچار خدشه می کند و بنابراین برای بخش کامنت در وبلاگ او جایی وجود نداشته است. عصاره ی گفته های "ست گودین"، ایده های ناب برای هر انسانی است که می خواهد جهان را به جای بهتری برای خود و دیگران تبدیل کند.

کتاب روزنوشت های ست گادین

ست گودین
ست گودین، نویسنده ی آمریکایی است.گودین پس از ترک شرکتی اینترنتی در سال 1986، شرکت بسته بندی کتاب خود را در آپارتمانی در نیویورک تأسیس کرد. او سپس شرکت Yoyodyne را به وجود آورد و آن را در سال 1998 با قیمت سی میلیون دلار به یاهو فروخت. گودین بعد از آن، معاون مدیرعامل یاهو در امور بازاریابی مستقیم شد.وبلاگ ست گودین به انتخاب Time در لیست 25 وبلاگ برتر سال 2009 قرار گرفت.
قسمت هایی از کتاب روزنوشت های ست گادین (لذت متن)
آستین ها را برای «نوشتن» بالا بزنید… در حالی که ما داریم برای رسیدن به جهان پسا سوادآموزی با هم مسابقه می دهیم، یک میانبر غافلگیر کننده و تمایز افرین، در واقع همین می تواند باشد: آموزش نویسندگی. امروزه کتاب های صوتی بیشتر از کتاب های کاغذی می فروشند. هوش مصنوعی می تواند نوشته را به فایل صوتی بدل کند. مردم همه چیز را اسکن می کنند ولی نمی خوانند. شما اهمیتی به این چیزها ندهید. «نویسندگی» را یاد بگیرید. بله فوق العاده است که یک توسعه دهنده، یک مهندس عمران یا یک ریاضیدان برجسته شوید ولی اغلب افراد از همان نوجوانی می دانند که این کاره نیستند. اما نوشتن چه؟ اگر به عنوان یک بازیگر قادر به نوشتن باشید، معنی اش آن است که می توانید خودتان را بازی کنید. اگر به عنوان یک بازاریاب قادر به نوشتن باشید، معنی اش آن است که می توانید داستان خودتان را روایت کنید. اگر به دنبال شغلی هستید، توانایی شما در نوشتن باعث می شود جزو معدود افراد خاصی باشید که به چشم بیایید. نوشتن یعنی تفکر سازمان یافته برای متقاعد شدن. نوشتن فرصتی است برای شما تا از پای ننشینید و تفاوت بیافرینید. شما برای نویسندگی به هیچ مجوز یا امکاناتی نیاز ندارید. شما برای نوشتن به علوم پیشتاز تخصصی یا پول هم نیازی ندارید. نویسندگی مهارتی است با بیشترین بازگشت سرمایه چون «نوشتن» نشانه ی فکر کردن است.