کتاب رنج و التیام

Grief Counseling and Grief Therapy
در سوگواری و داغدیدگی
کد کتاب : 28534
مترجم :
شابک : 978-6004901925
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

رنج و التیام
Grief Counseling and Grief Therapy
در سوگواری و داغدیدگی
کد کتاب : 28938
مترجم :
شابک : 978-9645625083
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 254
سال انتشار شمسی : 1377
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

مشاوره و درمان سوگ
Grief Counseling and Grief Therapy
کتاب مرجع برای روان‏ شناسان بالینی، روان‏ پزشکان و مشاوران
کد کتاب : 45657
مترجم :
شابک : 978-6002006233
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب رنج و التیام اثر ج ویلیام وردن

سوگ، ماتم، رنج، غم یا هر حالت دیگری که از وقوع مصیبتی عارض می‌شود، تنها به مشکلات روان محدود نشده و اکثر اوقات جسم فرد را نیز بیمار و رنجور می‌سازد. اندوه انسان خودبه‌خود بهبود نمی‌یابد، بلکه احتیاج به التیام دارد. درواقع گذر از فقدان با فراموش‌کردن آن پایان نیافته و حتما مراحلی از پذیرش، رویارویی و غیره باید صورت گیرد تا فرد از بند تألم آزاد شود. التیام مصیبت‌زدگان، دانش و مهارتی‌ست که هر شخصی در مقام مشاور، درمانگر، مددکار یا روان‌شناس باید به آن دست یابد تا بتواند ماتم‌دیدگان را در این گذار دردناک، همدلانه راهنمایی کند.
ج. ویلیام وردن در کتاب خود به نام «رنج و التیام»، ابتدا چهار تکلیف در مورد رویارویی با سوگ به خواننده می‌آموزد. در مرحلۀ بعد واکنش‌های بهنجار و نابهنجار دربرابر ماتم را شرح داده و درمانگر را برای مشاورۀ صحیح به ماتم‌دیدگان راهنمایی می‌کند. در کتاب «رنج و التیام» از دارو درمانی به‌عنوان ابزار کمکی صحبت شده و همچنین واکنش‌های متفاوت به ماتم به‌صورت دقیق شرح و بسط داده‌شده است.
هر فرد ماتم‌دیده با توجه به پیشینۀ زندگی، نوع فقدان و شرایط سنی و جنسیتی، به نوع خاصی از مشاوره و درمان نیازمند است که همگی اینها توسط نویسنده بررسی شده و اعمالی مانند خودکشی، سقط جنین و غیره که محتمل است از ماتم‌دیدگان سر بزند نیز در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.
از طرفی، تخیل یک ضایعۀ دردناک برای یک فرد درمانگر، یکی از سخت‌ترین چالش‌هایی است که با آن روبه‌رو می‌شود؛ زیرا وی را با مصیبت‌هایی که خود ازسرگذرانده روبه‌رو می‌سازد. وردن در کتابش در این باب نیز پیشنهاداتی ارائه داده و در آخر، چند روایت کاربردی از تجربۀ ماتم‌دیدگان را برای راهنمایی بهتر خواننده به کتاب خود افزوده است.

کتاب رنج و التیام

ج ویلیام وردن
دكتر ويليام وُردِن متولد سال 1932 ، استاد روانشناسى دانشكدهٔ پزشكى دانشگاه هاروارد، استاد دانشكدهٔ روانشناسى رُزميد، كاليفرنيا، و پژوهشگر ارشد مركز مطالعات روانىِ مصيبت‌ديدگى كودكان در بوستن است.
نکوداشت های کتاب رنج و التیام
I can't think of a thing Worden has missed.
چیزی به فکرم نمی رسد که وردن آن را جا انداخته باشد.
Stephen Fleming

This book is the 'Bible' for those involved in the field of bereavement work.
این کتاب برای کسانی که در زمینه ی داغدیدگی درگیرند یک کتاب مقدس است.
William M. Lamers Jr

If you are not familiar with Bill Worden, then it is time to begin.
اگر با کارهای وردن آشنا نیستید زمانش رسیده که شروع کنید.
Ben Wolfe

قسمت هایی از کتاب رنج و التیام (لذت متن)
به رغم این یافته های گوناگون، چنین می نماید که در پی مرگ همسر نشانه هایی مانند سر درد، لرزش، گیجی، تپش قلب و علایم بدکارکردن دستگاه گوارشی افزایش می یابد. اما بیماریهایی خاص مانند تنگی نفس، مرض قند با سرطان افزایش نمی یابد. کسانی نظر داده اند که وقتی فرد متوجه حسهای جسمانی افسردگی می شود، این نشانه های کاهش سلامت می تواند بر و وجود تألم باشد.۲ افزون بر این، به تأثیر فقدان بر عملکرد فیزیولوژیک در نتیجه تغییر در واکنشهای دفاعی بدن نیز توجه فزاینده ای شده است.

در بررسی نتایج ماتم بر سلامتی پابلو په ماتم پنهانی با آنچه گاه بیماری تقلیدی خوانده می شود، توجه کرد. باز مانده ممکن است نشانگانی شبیه آنچه پیش از مرگ عزیز از دست رفته در او دیده شد از خود بروز دهد. جا دارد پزشکان معالج ماتم دیدگانی که علایم جیمی در آنها دیده می شود اطلاعاتی درباره نشانگان بیماری متوفی به دست بیاورند و امکان قرار گرفتن اختلالهای بیمار در این دسته را بررسی کنند. در فصل ۴ به تفصیل به این موضوع خواهیم پرداخت.