کتاب از شادکامی تا بالندگی

Flourish
کد کتاب : 30787
مترجم :
شابک : 978-6007152553
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 522
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب از شادکامی تا بالندگی اثر مارتین سلیگمن

" کتاب از شادکامی تا بالندگی " توسط مارتین سلیگمن نوشته شده است. این اولین کتاب او در ده سال گذشته-و اولین کتابی است که مفهوم جدید پویای خود را در مورد آنچه واقعا رفاه است ارائه می دهد. به طور سنتی ، هدف روانشناسی تسکین رنج های انسان بوده است ، اما هدف جنبش روانشناسی مثبت ، که دکتر سلیگمن پانزده سال رهبری آن را بر عهده داشته است ، متفاوت است - این در واقع بالا بردن سطح رفاه برای انسان است.

دکتر سلیگمن در زمینه خوش بینی و انگیزه مسائلی را ارائه می دهد تا نشان دهد چگونه می توان از زندگی بیشترین بهره را برد.

باید گفت که شادی به تنهایی به زندگی معنا نمی بخشد. سلیگمن در این کتاب می پرسد ، این چه چیزی است که شما را قادر می سازد استعدادهای خود را پرورش دهید ، روابط عمیق و پایدار با دیگران ایجاد کنید ، احساس لذت کنید و به طور معناداری به جهان کمک کنید؟ در یک کلام ، چه چیزی به شما اجازه می دهد تا شکوفا شوید؟ "رفاه" در جلو و مرکز صحنه قرار می گیرد و شادی (یا احساس مثبت) به همراه مشارکت ، روابط و موفقیت نیز شکل میگیرد.

مارتین سلیگمن نشان میدهد که چگونه مدارس ابتکاری می توانند برای موفقیت در زندگی و نه فقط برای موفقیت در محل کار آموزش ببینند. و اینکه چگونه شرکتها می توانند عملکرد خود را همزمان با افزایش رفاه کارکنان بهبود بخشند.

با تمرینات تعاملی که به خوانندگان کمک می کند نگرش ها و اهداف خود را بشناسند ، کتاب « از شادکامی تا بالندگی» نقطه عطفی در درک شادی و همچنین ابزاری برای استفاده بیشتر از زندگی است.

کتاب از شادکامی تا بالندگی

مارتین سلیگمن
مارتین ای.پی. "مارتی" سلیگمن روانشناس آمریکایی، استاد دانشگاه و نویسنده کتاب های خودیاریاست. نظریه او با نام درماندگی آموخته شده به طور گسترده ای میان دانشمندان و روانشناسان بالینی مطرح است.
دسته بندی های کتاب از شادکامی تا بالندگی
نکوداشت های کتاب از شادکامی تا بالندگی
Important
مهم
Publishers Weekly Publishers Weekly

Repaves the path to true happiness. A relentlessly optimistic guidebook on finding and securing individual happiness
مسیر خوشبختی واقعی را باز می کند. یک کتاب راهنمای خوش بینانه بی وقفه در یافتن و تأمین شادی فردی
Kirkus

قسمت هایی از کتاب از شادکامی تا بالندگی (لذت متن)
دو دلیل ضرورت آموزش بهباشی در مدارس، یکی شیوع بی رویه افسردگی و دیگری افزایش اندک شادکامی در دو نسل اخیر است. سومین دلیل این است که افزایش بهباشی باعث ارتقای میزان یادگیری می شود که مهم ترین هدف آموزش از دیدگاه سنتی به شمار می رود. خلق و خوی مثبت باعث افزایش توجه و افزایش تفکر خلاق و فکر جامع نگر می شود. در مقابل، خلق منفی باعث کاهش توجه و افزایش تفکر انتقادی و تحلیلی خواهد شد. در حالت خلقی منفی و نامناسب، اشکالات و معایب را بهتر می بینید؛ حال آن که با خلق و خوی مثبت، موارد خوب و مناسب را بهتر مشاهده می کنید. به علاوه، خلق منفی شما را در به کارگیری دانسته های پیشین و پیروی بهتر از دستورات یاری می دهد. تفکر مثبت و منفی هر یک در موقعیت های مناسب خود ضروری و مهم اند؛ اما مدارس اغلب تفکر انتقادی و پیروی از دستورات را به تفکر خلاق و یادگیری نکات جدید ترجیح می دهند. در نتیجه، میزان تمایل کودکان برای رفتن به مدرسه فقط اندکی بیش تر از تمایلشان برای مراجعه به مطب دندانپزشک است. معتقدم ما در جهان مدرن، سرانجام به دورانی رسیده ایم که در آن تفکر خلاق و کاهش تبعیت از دستورات در کنار افزایش شادکامی و حتی لذت بیش تر، بهتر جواب می دهند. نتیجه گیری من این است که در صورت امکان، بهباشی باید در مدارس تدریس شود؛ چون عاملی برای کاهش افسردگی، افزایش رضایت از زندگی و کمک به یادگیری و تفکر خلاق خواهد بود.