کتاب بنجامین فرانکلین

The Autobiography of Benjamin Franklin
زندگی من
کد کتاب : 31409
مترجم :
شابک : 978-6229754832
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 535
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1791
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب بنجامین فرانکلین اثر بنجامین فرانکلین

کتاب زندگی من سابقه ناتمام زندگی خود بنجامین فرانکلین است که توسط خود او از 1771 تا 1790 نوشته شده است. با این حال، به نظر می رسد خود فرانکلین این اثر را خاطرات خود نامیده است. اگرچه پس از مرگ فرانکلین تاریخ انتشار پر پیچ و خمی داشت، اما این اثر به یکی از مشهورترین و تأثیرگذارترین نمونه های زندگی نامه ای تبدیل شده است که تا کنون نوشته شده است.
شرح زندگی فرانکلین از زندگیش به چهار بخش تقسیم می شود که بازتاب دوره های مختلفی است که او آنها را نوشته است. وقفه های واقعی در روایت بین سه قسمت اول وجود دارد، اما روایت قسمت سوم تا قسمت چهارم بدون وقفه نویسنده ادامه می یابد.
بنجامین فرانکلین (۱۷۰۶۷۹۰) دولتمرد، دانشمند، مخترع و ادیب مشهور فرهنگ جهانی و از بنیانگذاران استقلال امریکا در سال ۱۷۰۶ در بوستون امریکا از خانواده ای پروتستان، گمنام و پیشور به دنیا آمد و کودکی اش را تا هفده سالگی که ترک وطن کرد در همین شهر گذراند و سپس برای دست یافتن به آینده ای روشن تر راهی فیلادلفیا شد. در همین شهر پا گرفت، به افتخارات بزرگی در زمان خود دست یافت و نام آن را با نام خود گره زد و در همین شهر جان سپرد. نمایه مختصر جزئیات وقایع زندگی این در چشم انداز پایان کتاب آمده است. همچنان که اشاره به جایگاه و موقعیت تاریخی کتاب او زندگی نامه خودنوشت در مقدمه مختصر اما جامع خانم پروفسور جویز چاپلین ویراستار زندگی نامه فرانکلین (۲۰۱۲) در مجموعه دوره تکمیلی و انتقادی انتشارات نورتن ( از برگزیده کلاسیک های بزرگ تاریخ ادبیات عرب ذکر شده است. انگیزه و نگاه مترجم نیز در پیشگفتاری کوتاه در ادامه خواهد آمد.

کتاب بنجامین فرانکلین

بنجامین فرانکلین
بنجامین فرانکلین (Benjamin Franklin) (متولد ۱۷ ژانویه ۱۷۰۶ – درگذشته ۱۷ آوریل ۱۷۹۰) یکی از پدران بنیان‌گذار ایالات متحده آمریکا بود. فرانکلین یک نویسنده، چاپخانه‌دار، طنزنویس، نظریه‌پرداز سیاسی، سیاستمدار، فراماسون، رئیس پست، دانشمند همه‌چیزدان، مخترع، فیزیکدان، فعال مدنی، رجل سیاسی و دیپلمات بود. به عنوان یک دانشمند، او یکی از چهره‌های مطرح در روشنگری آمریکا بود و در تاریخ فیزیک برای کشف‌ها و نظریه‌هایش در مورد برق شناخته شده‌است. میله برق گیر، ع...