کتاب سیاحت نامه ی فیثاغورس در ایران

Voyages de Pythagore
کد کتاب : 27906
مترجم :
شابک : 978-9649940618
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1798
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

سیاحتنامه ی فیثاغورس در ایران
Voyages de Pythagore
کد کتاب : 71887
مترجم :
شابک : 978-6229820438
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 91
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1798
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب سیاحت نامه ی فیثاغورس در ایران اثر پیر سیلون مارشال

این کتاب به نام "فیثاغورس حکیم" تألیف شده است تا به طرزی جذاب و دلنشین، توجه خوانندگان را به خود جلب کند و اهمیت آن را برای دانشمندان و دست اندرکاران در زمینه‌ی اطلاعات افزایش دهد. نویسنده در این اثر همانند یک نقاش ماهر، با استفاده از نقوش و تصاویر، داستان‌های تاریخی را بازگو می‌کند و به بررسی موضوعاتی چون تاریخ، عادات، اخلاق، علم و معرفت گذشتگان می‌پردازد. این کتاب با شیوه‌ای زیبا و دلپذیر این مسائل را به تصویر می‌کشد و از طریق آن به خوانندگان خود ارائه می‌دهد.

در بخشی از کتاب آمده است:

" نخستین نکته که به وضوح تباین مبانی اندیشه ورزی را در ایران و یونان بخوانید شرق و غرب - نشان میدهد به سنت اورگرم مربوط می شود. در فصل سوم کتاب که تحت عنوان زرتشت و فیثاغورس است زرتشت سعی میکند با فرو بردن دست خود در روی گداخته حقانیتش را به مغان ثابت کند. در میان بقیه ی چیزها، مکالمه ای که در این جا بین این دو صورت میگیرد از حیث فلسفی و اندیشه انتقادی یکی از بخشهای مهم کتاب .است از یک سو زرتشت است که میکوشد «معجزه ای بیاورد و از سوی دیگر حکیم اهل تب است که میکوشد نشان دهد این کار او نه معجزه که به آسانی قابل توضیح علمی» است."

کتاب سیاحت نامه ی فیثاغورس در ایران

پیر سیلون مارشال
سیلون مارشال زاده ی 15 اوت 1750 و درگذشته ی 18 ژانویه 1803 ، یک مقاله نگار ، شاعر ، فیلسوف و نظریه پرداز سیاسی فرانسوی بود ، که دیدگاه های او سوسیالیسم آرمانگرایانه و کمونیسم بودند. نظرات او در مورد دوران طلایی آینده گهگاه به عنوان آنارشیسم فاضله توصیف می شود.
دسته بندی های کتاب سیاحت نامه ی فیثاغورس در ایران