کتاب قیام یک برده

Up from Slavery
کد کتاب : 31616
مترجم :
شابک : 978-6226837002
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1901
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قیام یک برده اثر بوکرتی واشنگتن

این اثر روایتگر داستانی از واقعیت زندگی یک برده سیاه پوست امریکایی در مسیر دستیابی به رهبری سیاه پوستان و فراهم آوردن زمینه پیشرفت تحصیلی آن هاست. داستان به شکلی ساده و به دور از اغراق بیان شده و نمایی از روزگار رنگین پوست ها را در عصر برده داری و پس از آن در اختیار می گذارد. بوکر تی واشنگتن مردی تاثیر گذار بود که با ارائه تجربیات خود نور هدایتی بر زندگی بسیاری از افراد تاباند و به شکلی عملی نشان داد که برای دستیابی به موفقیت اراده ای استوار لازم است تا تمام موانع موجود را از میان بردارد و انسان را به سر منزل مقصود برساند. قیام یک برده ماجرا یک مبارزه است، مبارزه ای خفقان آور و نابرابر که در نهایت به پیروزی منجر شد.

کتاب قیام یک برده

بوکرتی واشنگتن
بوکر تالیافررو واشینگتن (انگلیسی: Booker Taliaferro Washington‎؛ ۵ آوریل ۱۸۵۶–۱۴ نوامبر ۱۹۱۵) یک مدرس، نویسنده و مربی اهل ایالات متحده آمریکا بود. او بین سالهای ۱۸۹۰ تا ۱۹۱۵ مشاور چند رئیس‌جمهور آمریکا بود. واشینگتن رهبر غالب جامعه آفریقایی آمریکایی و نخبگان معاصر سیاه‌پوست بود. واشینگتن از آخرین نسل رهبران سیاهپوست آمریکایی بود که به‌عنوان برده متولد شد و به صدای رهبر بردگان سابق و فرزندان آنها تبدیل شد. آنهایی که چندی پیش در جنوب با ظلم و ستم و قوانین تبعیض‌آمی...
قسمت هایی از کتاب قیام یک برده (لذت متن)
بر اساس تجربه من، برای اینکه مشخص شود فردی واقعا یک جوان مرد است یا نه، باید به رفتار او هنگام تعامل با افراد نژادی دیگر که نسبت به نژاد خود، محبوبیت کمتری دارند، توجه کرد. بهترین نمونه آن، مشاهده رفتار فردی قدیمی از جنوب با بردگان سابقش و فرزندان آن ها است. داستانی درباره جورج واشنگتن یکی از مواردی است که منظور من را واضح می گوید. او یک بار هنگام دیدار با مردی رنگین پوست، وقتی دید آن مرد کلاهش را به نشانه ادب از سرش برداشت، در پاسخ همین کار را کرد. برخی از دوستان سفید پوستش که شاهد این صحنه بودند، واشنگتن را سرزنش کردند. او به آن ها گفت: «آیا گمان کردید من می گذارم یک سیاه ضعیف و بی سواد از من مودب تر باشد؟»