کتاب دریاهای سرخ زیر آسمان سرخ

Red seas under red skies
ماجرا های لاک لامورا
کد کتاب : 32296
مترجم :
شابک : 978-6001826269
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 855
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دریاهای سرخ زیر آسمان سرخ اثر اسکات لینچ

در "دریاهای سرخ زیر آسمان سرخ" از مجموعه "ماجرا های لاک لامورا"، "اسکات لینچ" قهرمان عصیان گر خود را بازگردانده تا آشوبی چنان مرگبار به پا کند که تنها معجزه بتواند آن را خاموش نماید.
بعد از یک نبرد وحشیانه که تقریبا "لاک" و رفیق شفیقش "ژان" را به مرز نابودی کشاند، آن ها از جزیره ای که محل زندگیشان بود به سواحلی عجیب و غریب در تال ورار گریختند تا زخم هایشان را سر و سامان دهند. اما حتی در این غربی ترین لبه ی تمدن هم نمی توانند بیکار بنشینند و دیری نمی پاید که به آنچه در آن بهترین اند بر می گردند و آن هم دزدی از اغنیای بی لیاقت و پر کردن جیب خودشان است.
اگر چه این بار بزرگترین غنیمت ممکن را هدف گرفته اند: برج گناه؛ بزرگ ترین و محافظت شده ترین قمارخانه ی جهان که نه طبقه ی آن، توجه ثروتمندترین مشتریان را به خود جلب کرده است و برای رسیدن به بالاترین نقطه ی آن، به اعتبار و شرط بندی های بزرگ، رفتار سرگرم کننده و بازی فوق العاده و بی عیب و نقص نیاز است. اما برج گناه یک قانون اصلی و تخطی ناپذیر دارد که توسط رکین، ارباب بی رحم قمارخانه تعیین شده است. مجازات تقلب در هر کدام از بازی های شهر گناه، مرگ است.
در داستان "دریاهای سرخ زیر آسمان سرخ" به قلم "اسکات لینچ"، "لاک" و "ژان" با دوز و کلک و فریبکاری، راه خود را به طبقه ی نهم برج گناه، یعنی همانجایی که خزانه ی سرشار از ثروت رکین قرار داد می رسانند و با هویت های جعلی خود، اکنون به موفقیت نزدیک تر از همیشه اند. ولی یک نفر در تال ورار، از اسرار این دو نفر با خبر است. شخصی از گذشته که تمام دلایل لازم برای مجازات آن ها را دارد. حالا آن دو باید هر چه حیله در آستین دارند به کار گرفته تا جان خود را نجات دهند...ولی شاید همین هم کافی نباشد.

کتاب دریاهای سرخ زیر آسمان سرخ

اسکات لینچ
اسکات لینچ (متولد 2 آوریل 1978) یک نویسنده فانتزی نویس آمریکایی است که سری رمان های جنتلمن باستر را نوشت.اولین رمان او با عنوان Lies of Locke Lamora در اوت 2004 توسط Orion Books خریداری شد و در ژوئن سال 2006 تحت عنوان Gollancz در انگلستان و تحت عنوان Bantam در ایالات متحده منتشر شد.دو رمان بعدی این مجموعه، Seas Red Under Skies و جمهوری دزدها به ترتیب در سالهای 2007 و 2013 منتشر شدند.
نکوداشت های کتاب دریاهای سرخ زیر آسمان سرخ
Lynch hasn’t merely imagined a far-off world, he’s created it, put it all down on paper—the smells, the sounds, the people, the feel of the place. The novel is a virtuoso performance, and sf/fantasy fans will gobble it up.
لینچ تنها یک دنیای دورافتاده را تصور نکرده؛ بلکه آن را به وجود آورده و همه چیزش را روی کاغذ کشیده است...رایحه..صدا..افراد و احساس آن مکان را. این رمان اثری سرشار از ذوق هنری است و طرفداران داستان های فانتزی آن را حریصانه می بلعند.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب دریاهای سرخ زیر آسمان سرخ (لذت متن)
آن جزیره ها طبیعی نبودند، البته بر اساس تعریفی که در سرزمین اصلی واقع در فاصله یکی دو فرسخی شمال شرقی آنجا طبیعی به حساب می آمد. سرزمین اصلی در برابر وزش باد و تغییرات آب و هوا فرسوده می شد و پیری اش را نشان می داد، ولی جزایر تال ورار فرسوده نشده بودند و احتمالا فرسوده ناشدنی بودند. آنها از بلور سیاه الدرن ها ساخته شده بودند، مقداری تصور ناپذیر از آنکه طبقه های بی شماری داشت و گذرگاه های در میان آن ها کنده شده بود با لایه هایی از سنگ و خاک انباشته شده بر رویش که شهر مردان و زنان از روی آن برخاسته بود. این گل سرخ خدایان با آبسنگی مصنوعی احاطه شده بود. آبسنگ حلقه های چند تکه بود که به اندازه نیم فرسخ قطر داشت و همچون سایه زیر امواج تاریک قرار گرفته بود. این دیواره پنهان دریای ناآرام برنز را برای عبور و مرور کشتی هایی که پرچم های هزار پادشاهی و قلمرو رویشان به اهتزاز درآمده بود آرام می کرد. دکل ها و دیرک های کشتی همچون جنگلی سر به آسمانی می سایید و بادبان های سفیدشان در فاصله زیادی زیر پا به چشم می خورد. اگر می توانستید چشمتان را به جزیره غربی شهر برگردانید، آن وقت می دیدید که سطوح داخلی آن، دیواره هایی سیاه و عمودی هستند که به اندازه صدها گز در زیر امواج ملایم بندر فرو رفته اند. جایی که شبکه ای از اسکله های چوبی به پایه ای سنگی نصب شده اند. ولی سمت دریای جزیره در تمام طول آن طبقه بندی شده است. شش طبقه ی صاف که یکی بالای دیگری قرار گرفته اند و سطحی به ارتفاع پانزده گز از سینه کش صخره ها بین هرکدام به جز آخری قرار دارد.