کتاب خواب نی لبک

Marchen
کتاب حاضر تحت عنوان "گ‍ورزاد و دی‍گ‍ر ق‍ص‍ه ه‍ا" نیز منتشر شده است.‮‬
  • 15 % تخفیف
    140,000 | 119,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ماهی ماهی
    نویسنده:
کد کتاب : 3410
مترجم :
شابک : 9789642091638
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب خواب نی لبک اثر هرمان هسه

«هرمان هسه » نویسنده و شاعر ، رمان نویس و نقاش آلمانی-سوئیسی بود. در سال 1946 جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. از معروف ترین آثار وی می توان به استپنولف ، سیذارتا و بازی مهره شیشه ای (معروف به مجیستر لودی) اشاره کرد که جستجوی معنویات فرد در خارج از جامعه را کاوش می کند.

در زمان خود ،« هرمان هسه » نویسنده ای محبوب و تأثیرگذار در جهان آلمانی زبان بود. شهرت جهانی فقط بعدا به دست آمد. اولین رمان بزرگ «هسه» ، "پیتر کامنزیند" ، با استقبال پرشور جوانان آلمانی که در زمان پیشرفت اقتصادی و فن آوری بزرگ در این کشور ، به روشی متفاوت و "طبیعی" تر از زندگی علاقه مند بودند ، روبرو شد.

او در کتاب « خواب نی لبک » از قواعد داستان نویسی کلاسیک فاصله گرفته و با خلق داستان های علمی- تخیلی و گاه وحشتناک و غریب که تم شرقی دارند، به رئالیسم رمانتیک و رویا پرداخته و سبک تازه ای در داستان نویسی به وجود آورده است. هیچ یک از نویسندگان بزرگ اروپایی قرن بیستم نیست که مثل هرمان هسه همه ی آثارش به طریقی از سنت قصه نویسان بزرگ اروپا و مشرق زمین الهام گرفته باشد. او در قصه های کوتاهش سنت های غربی یا شرقی را با تجربیات شخصی اش در هم آمیخته و به آنها رنگی شاعرانه و عاطفی زده است.


کتاب خواب نی لبک

هرمان هسه
هرمان هسه، زاده ی ۲ ژوئیه ی ۱۸۷۷ و درگذشته ی ۹ اوت ۱۹۶۲ میلادی، ادیب، نویسنده و نقاش آلمانی-سوئیسی و برنده ی جایزه ی نوبل سال ۱۹۴۶ در ادبیات بود.پدر هرمان، مدیریت موسسه ی انتشارات مبلغین پروتستان را به عهده داشت. مادرش دختر هندشناس معروف، دکتر «هرمان گوندرت» و مدیر اتحادیه ی ناشران کالو بود. کتاب خانه ی بزرگ پدربزرگ و شغل پدر، اولین باب آشنایی هرمان هسه جوان با ادبیات بود. او در سال ۱۹۱۲ به سوئیس مهاجرت کرد و در سال ۱۹۲۳ تابعیت آن کشور را پذیرفت و در همین زمان برای بار دوم ازدواج ...