کتاب تو زودتر بکش 1

Rise and Kill First
(روایت نیروهای عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل از 60 سال…)
کد کتاب : 35273
مترجم :
شابک : 978-6227177190
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 414
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

تو زودتر بکش 3
Rise and Kill First
روایت نیروهای عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل از 60 سال ترور های موساد…
کد کتاب : 87529
مترجم :
شابک : 978-6222851231
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 464
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

تو زودتر بکش جلد دوم
Rise and Kill First
(روایت نیروهای عملیاتی و…)
کد کتاب : 65959
مترجم :
شابک : 978-6222850920
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 422
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تو زودتر بکش 1 اثر رونین برگمن

تلمود می گوید: "اگر کسی آمد که شما را بکشد ، شما او را زودتر بکشید." این غریزه برای اتخاذ هر اقدامی ، حتی شدیدترین اقدام برای دفاع از مردم یهود ، در دی ان ای اسرائیل پیچیده است. محافظت از ملت در برابر آسیب از ابتدای دولتش در سال 1948 به عهده جامعه اطلاعاتی و خدمات مسلح این کشور بوده و در زرادخانه گسترده آنها یک سلاح وجود دارد که برای خنثی کردن جدی ترین تهدیدها به آن اعتماد کرده اند: ترورهای هدفمند بارها و بارها ، در برابر دشمنان بزرگ و کوچک ، گاهی در پاسخ به حملات علیه مردم اسرائیل و گاهی پیشگیرانه استفاده شده است.
در این کتاب جذاب ، روزنامه نگار و تحلیلگر نظامی رونن برگمن - که توسط دیوید رمنیک به عنوان "بهترین گزارشگر تحقیقی [اسرائیل]" مورد ستایش قرار گرفته است - روایتی ناخوشایند از برنامه های کشتار هدفمند ارائه می دهد: موفقیت ها ، شکست ها ، و هزینه های اخلاقی و سیاسی که بر مردان و زنانی که مأموریتها را تصویب و اجرا می کردند ، تحمیل شد.
برگمن همکاری بسیار نادر بسیاری از اعضای فعلی و سابق دولت اسرائیل از جمله نخست وزیران شیمون پرز ، ایهود باراک ، آریل شارون و بنیامین نتانیاهو و همچنین شخصیت های سطح بالا در خدمات نظامی و اطلاعاتی این کشور را به دست آورده است: IDF (نیروهای دفاعی اسرائیل) ، موساد (مخوف ترین آژانس اطلاعاتی جهان) ، قیصریه ("موساد درون موساد" که به اهداف با بالاترین ارزش حمله می کند) و شین بت (سرویس امنیت داخلی که بزرگترین کمپین ترور هدفمند تاکنون ، به منظور جلوگیری از آنچه که زمانی توقف ناپذیر به نظر می رسید: تروریسم انتحاری).
کتاب تو زودتر بکش با در بر گرفتن گزارش های قبلی ، موارد گزارش نشده و پشت پرده از اقدامات کلیدی ، و بر اساس صدها مصاحبه در حال ضبط و هزاران پرونده که برگمن در طول دهه های گزارش خود به آنها دسترسی انحصاری داشته است ، ما را در به قلب مخفی ترین فعالیت های اسرائیل می برد. برگمن در این کتاب ، حوادث مهم و سوالات اخلاقی چالش برانگیز و اساسی را در زمینه مبارزات هدفمند اسرائیل که به ملت اسرائیل ، خاورمیانه و کل جهان شکل داده است ، ردیابی می کند.

کتاب تو زودتر بکش 1


ویژگی های کتاب تو زودتر بکش 1

نامزد جایزه بهترین کتاب تاریخی گودریدز سال 2018

رونین برگمن
رونن برگمن (۱۶ ژوئن ۱۹۷۲)، روزنامه‌نگار، نویسنده و از تحلیل‌گران برجسته امور نظامی-امنیتی اسرائیل و نویسنده ارشد امور امنیتی در روزنامه یدیعوت اخرونوت است.وی هم‌چنین نویسنده کتاب «جنگ پنهان اسرائیل در ایران» است که در سال ۲۰۰۸ میلادی، توسط انتشارات سایمون اند شوستر در ایالات متحده آمریکا منتشر شد.رونن برگمن از دانش‌آموختگان دانشگاه تل‌آویو در رشته روابط سیاسی خاورمیانه است.وی قبل از آغاز همکاری‌اش با روزنامه یدیعوت اخرونوت، از نویسندگان ارشد بخش نظامی...
نکوداشت های کتاب تو زودتر بکش 1
Authoritative . . . a chilling portrait of the evolution of the assassination program
کتابی پر اقتدار . . پرتره ای دلهره آور از تکامل برنامه ی ترور.
Washington Post Washington Post

It deserves all of the plaudits it has already received.
این کتاب سزاوار تمام افتخاراتی است که به دست آورده است.
New York Times Book Review New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب تو زودتر بکش 1 (لذت متن)
فرصت [طلایی]، حالا داشت خودنمایی می کرد. اسرائیل می توانست با یک حملهٔ دقیق هوایی، تقریبا کل فرماندهان نظامی مصر را نابود کند. نیروی هوایی، تمرین های متمرکزی را برای رهگیری شبانه آغاز کرد. این عملیات سختی بود و تمام توانمندی های تکنولوژیک که در آن زمان در اختیار وجود داشت، برای آن به میدان آمد. بن گوریون و دایان تصمیم گرفتند اسرائیل هرآنچه در توان دارد را به کار گیرد تا دخالتش [در این حملهٔ هوایی] پنهان باقی بماند و مسئله اینطور جلوه کند که هواپیما به دلیل نقص فنی سقوط کرده است. برای این عملیات، اسم رمزی «عملیات خروس» انتخاب شد.

در ۲۶ جولای ۱۹۵۶ [۴ مرداد ۱۳۳۵]، رئیس جمهور مصر جمال عبدالناصر، در اقدامی ضد استعماری، کانال سوئز، آبراه حیاتی ارتباط بین دریای مدیترانه و دریای سرخ، را ملی اعلام کرد. حکومت های بریتانیا و فرانسه شدیدا از این اقدام خشمگین شدند، شهروندان این دو کشور سهام داران عمدهٔ آن شرکت بسیار سودآوری بودند که ادارهٔ این آبراه را بر عهده داشت. اسرائیل هم به نوبهٔ خود علاقه مند بود [با لغو ملی شدن] امکان عبور و مرور مجدد از این کانال را پیدا کند، اما از آن گذشته، این را یک فرصت [عالی] می دید تا برای مصر پیام روشن و واضحی ارسال کند: بالاخره ناصر برای اعزام شبه نظامی های باریکهٔ غزه برای حمله به اسرائیل، هزینهٔ سنگینی خواهد پرداخت و اینکه جاه طلبی های آشکار او برای ویران کردن کشور [یهودی] با نیروی له کننده ای مواجه خواهد گردید.