کتاب آشنایی با نیچه

Nietzsche in 90 Minutes
آشنایی با فیلسوفان
کد کتاب : 4480
مترجم :
شابک : 9789643054717
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب آشنایی با نیچه اثر پل استراترن

"آشنایی با نیچه" کاوش کوتاه و روشنگرانه ای توسط پل استراترن از زندگی و فلسفه نیچه است که موارد مهم آن را با شیوه ای سرگرم کننده منتقل می کند. اندیشه فلسفی رمزگشایی شده و برای همه خوانندگان جالب خواهد بود.
در "آشنایی با نیچه" می خوانیم: فرودریک ویلهم نیچه در 15 اکتبر 1844در ساکسونی (پروس) دیده بر جهان گشود. او در مدرسه به خاطر تربیت دینی و نازپروردگی به کشیش کوچک معروف بود. وی در هجده سالگی به ایمان خویش شک کرد، با این همه در نوزده سالگی برای فراگیری علوم دینی و فقه اللغه به دانشگاه بن رفت . او پس از مطالعه کتاب "جهان به مثابه اراده باز نمود" دنباله روی شعر پنهاور شد. میل به قدرت، اساسی ترین مفهوم در فلسفه نیچه است. این نظریه بر پایه های اندیشه شوپنهاور و تفکر یونان باستان بنا شده و با بهره گرفتن از آنان تکامل یافته است. نیچه می گوید: "اگر چه طی قرون متمادی شهوت قدرت، صورت های متفاوتی به خود گرفته است اما سرچشمه آن هنوز همان آتشفشان است... آنچه روزی به خاطر خداوند انجام می دادیم امروز برای مادیات و پول انجام می دهیم". وی معتقد است باید از لحظه لحظه زندگی سود برد و به گونه ای زندگی کرد که گویی تا ابد تکرار خواهد شد.

کتاب آشنایی با نیچه

پل استراترن
پل استراترن (زاده 1940) نویسنده و شخصیت دانشگاهی انگلیسی است. وی در لندن متولد شد و در کالج ترینیتی، دوبلین تحصیل کرد و پس از آن برای دو سال در نیروی دریایی خدمت کرد. وی سپس برای زندگی به یک جزیره یونانی رفت. در سال 1966 او به هند و هیمالیا سفر کرد. رمان "یک فصل در آبیزسینیا" او، در سال 1972 جایزه سامرست مگام را گرفت.علاوه بر پنج رمان، وی همچنین کتابهای بیشماری در زمینه علم، فلسفه، تاریخ، ادبیات، پزشکی و اقتصاد به نگارش درآورده است.
نکوداشت های کتاب آشنایی با نیچه
Well-written, clear and informed, they have a breezy wit about them...I find them hard to stop reading.
نگارش خوب، واضح و آگاه کننده. پس از شروع مطالعه، ادامه ندادن سخت است.
The New York Times

Witty, illuminating, and blessedly concise.
شوخ طبع، روشنگر و مختصر.
The Wall Street Journal

قسمت هایی از کتاب آشنایی با نیچه (لذت متن)
در قرنهای قبل فلسفه برای فیلسوفان خطرناک بود. با فردریش نیچه، فلسفه برای همه خطرناک شد. نیچه سرانجام دیوانه شد. و ایده های او در نیمه اول قرن بیستم عواقب وحشتناکی در اروپا داشت.