کتاب آشنایی با هگل

Hegel in 90 minutes
آشنایی با فیلسوفان
کد کتاب : 4483
مترجم :
شابک : 9789643055394
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آشنایی با هگل اثر پل استراترن

کتاب های این مجموعه ، فلسفه را برای افراد پرمشغله قابل دسترس می کند. شرح مختصری از فلسفه ی هگل را فقط در یک ساعت بخوانید.
با هگل، فلسفه واقعا بسیار دشوار شد - حتی خود مرد بزرگ نیز پذیرفت که «تنها یک انسان مرا می‌فهمد و حتی او نمی‌فهمد.» روش دیالکتیکی او بزرگ‌ترین سیستم متافیزیکی شناخته شده برای بشریت را ایجاد کرد و مطلقا شامل همه چیز، حیاتی‌ترین سیستم آن شد. عنصر دیالکتیک تز، آنتی تز و سنتز است. این روش از جاه طلبی هگل برای غلبه بر کمبودهای منطق و عروج به سوی ذهن به عنوان واقعیت نهایی ناشی می شود. نگاه او به تاریخ به عنوان فرآیندی برای خودسازی بشریت در نهایت مارکس را الهام بخشید تا فلسفه ماتریالیسم دیالکتیکی خود را ترکیب کند.
در کتاب آشنایی با هگل یک گزارش مختصر و تخصصی از زندگی و ایده‌های فلسفی هگل است - که به طرز سرگرم‌کننده‌ای نوشته شده و به راحتی قابل درک است. این کتاب همچنین شامل منتخبی از آثار هگل، کتاب های پیشنهادی بیشتر، و گاهشماری هایی است که هگل را در چارچوب طرح گسترده تر فلسفه قرار می دهد.
هر کتاب از این مجموعه جدا از تازگی، ارزیابی بسیار دقیقی از فیلسوف و آثار او است، و معتبر و به وضوح ارائه شده است. هر یک از این کتاب‌های کوچک این مجموعه که باب آشنایی را فلاسفه باز می کنند شوخ طبع و دراماتیک هستند و حس زمان، مکان و شخصیت را ایجاد می‌کنند.

Katherine A. Powers, Boston Globe در مورد این مجموعه می نویسد:

«.. من نمی‌توانم به راه بهتری برای معرفی کسی به تمدن غرب بیاندیشم.»

کتاب آشنایی با هگل

پل استراترن
پل استراترن (زاده 1940) نویسنده و شخصیت دانشگاهی انگلیسی است. وی در لندن متولد شد و در کالج ترینیتی، دوبلین تحصیل کرد و پس از آن برای دو سال در نیروی دریایی خدمت کرد. وی سپس برای زندگی به یک جزیره یونانی رفت. در سال 1966 او به هند و هیمالیا سفر کرد. رمان "یک فصل در آبیزسینیا" او، در سال 1972 جایزه سامرست مگام را گرفت.علاوه بر پنج رمان، وی همچنین کتابهای بیشماری در زمینه علم، فلسفه، تاریخ، ادبیات، پزشکی و اقتصاد به نگارش درآورده است.