کتاب جار و جنجال در باغ گواوا

Hullabaloo in the Guava Orchard
کد کتاب : 46723
مترجم :
شابک : 978-6004056120
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 250
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

جار و جنجال در باغ گواوا
Hullabaloo in the Guava Orchard
  • 25 % تخفیف
    55,000 | 41,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 48844
مترجم :
شابک : 978-9644053627
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1383
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب جار و جنجال در باغ گواوا اثر کران دسای

کتاب «جار و جنجال در باغ گواوا» رمانی نوشته ی «کران دسای» است که نخستین بار در سال 1998 به چاپ رسید. «سامپات چاولا» در دوره ی قحطی، در خانواده ای نسبتا غیرمعمول و در شهری متفاوت از سایر شهرها به دنیا آمد. پس از سال ها شکست در مدرسه، شکست در کار، و گذراندن روزهایش با رویاپردازی، به نظر نمی رسد که آینده ی درخشانی در انتظار «سامپات» باشد. تا این که او روزی از یک درخت «گواوا» بالا می رود و به شکلی ناگهانی و غیرمنتظره به عنوان مردی مقدس به شهرت می رسد و باعث شکل گیری آشوبی در شهر کوچک خود می شود. زائران در اطراف درخت «سامپات» گرد هم می آیند، جاسوسان و سوداگران به شهر سرازیر می شوند و با گذشت زمان، همه چیز فقط بیشتر و بیشتر از کنترل خارج می شود.

کتاب جار و جنجال در باغ گواوا


ویژگی های کتاب جار و جنجال در باغ گواوا

برنده جایزه بتی تراسک سال 1998

کران دسای
کران دسای، زاده ی ۳ سپتامبر ۱۹۷۱، نویسنده ی زن هندی است. او در هند، انگلستان و آمریکا تحصیل کرده است. دسای با رمان میراث گمشدگی در سال ۲۰۰۶ جایزه ی بوکر را برد.او دختر آنیتا دسای، نویسنده ی زن سرشناس هندی است و به نظر کارشناسان، کران در نگارش آثارش تأثیرات زیادی از او گرفته است. به گفته ی کران، مادرش هم اکنون در روستایی در هند زندگی می کند. کران، پس از دریافت جایزه ی بوکر، رمان میراث گمشدگی را به مادرش تقدیم کرد. آنیتا نیز تاکنون سه بار نامزد جایزه ی بوکر شده، اما موفق به دریافت این جایزه نشد...
نکوداشت های کتاب جار و جنجال در باغ گواوا
Desai’s dazzling debut novel.
رمان نخست خیره کننده ی «دسای».
Barnes & Noble

With remarkably complex characters, unpredictable plot twists and vivid descriptions.
با کاراکترهای فوق العاده پیچیده، پیچ و خم های غیرمنتظره، و توصیفات ملموس.
San Francisco Chronicle San Francisco Chronicle

A hilarious and poignant story.
داستانی بسیار خنده دار و گزنده.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب جار و جنجال در باغ گواوا (لذت متن)
آن تابستان گرما سراسر «شاهکوت» را با غباری زرد و غم انگیز پوشانده بود. آت و آشغال های پشت بام ها و طناب های رختشویی که معمولا تا تپه ماهورهای «شاهکوت» در کنار افق پهن بود، ناپیدا شد و به تدریج با آسمان مالامال از غبار یکی شد.

ارتش پیشنهاد کرد از طریق پرواز جت ها در یک شکل هندسی خاص، ابرها را بپراکند و به حرکت درآورد؛ پلیس پیشنهاد کرد کاهنان معبد، مراسم جشن عروسی قورباغه ها را برگزار کنند.

در همین سال بود که «سامپات چاولا» از مادرش «کالفی» زاده شد. «کالفی» 21 سالش بود و تازه با آقای «چاولا» ازدواج کرده بود و باردار بود. در اواخر ماه سپتامبر گرما و بی بارانی دست به دست هم دادند تا خشکسالی شدیدی را به بار آورند. هر قدر اوضاع و احوال بدتر می شد، «کالفی» گنده تر می شد.