کتاب عروسی فیگارو

The Marriage of Figaro
کد کتاب : 55324
مترجم : امیر کریم نژاد
شابک : 978-6227424133
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 262
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1778
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب عروسی فیگارو اثر پیر اگوستن کارن دبمارشه

"عروسی فیگارو" یک کمدی در پنج پرده است که در سال 1778 توسط پیر بومارشه نوشته شده است. این نمایشنامه دومین نمایشنامه از سه گانه فیگارو است که قبل از آن آرایشگر سویل و پس از آن مادر گناهکار نمایش داده شد.
در نمایشنامه اول، آرایشگر، داستان با یک مثلث عاشقانه ساده شروع می شود که در آن یک کنت اسپانیایی عاشق دختری به نام روزین شده است. او خودش را مبدل می کند تا مطمئن شود که او را به خاطر شخصیتش دوست خواهد داشت، نه به خاطر ثروتش. اما این همه زمانی خنثی می شود که سرپرست روزین، دکتر بارتولو، که خواستار ازدواج اوست، او را در خانه حبس می کند. کنت با خدمتکار سابق خود (اکنون آرایشگر)، فیگارو، برخورد می کند و او را تحت فشار قرار می دهد تا ملاقاتی بین کنت و روزین ترتیب دهد. او موفق می شود و عاشقان برای پایان بخش اول سه گانه ازدواج می کنند..
این اپرا که یکی از بزرگترین اپراهایی است که تاکنون نوشته شده است. سنگ بنای رپرتوار است و به طور پیوسته در میان ده اپرا برتر در لیست اپراهای اپرابیس که اغلب اجرا می شوند، به حساب می آید. در سال 2017، مجله خبری بی بی سی از 172 خواننده اپرا خواست تا به بهترین اپراهایی که تا کنون نوشته شده رای دهند. ازدواج فیگارو در بین 20 اپرای نمایش داده شده در رتبه اول قرار گرفت و مجله این اثر را به عنوان "یکی از عالی ترین شاهکارهای کمدی اپرا که حس غنی انسانیت آن از موسیقی معجزه آسای موتزارت می درخشد" توصیف کرد.

کتاب عروسی فیگارو

پیر اگوستن کارن دبمارشه
پیر-آگوستن کارون دو بومارشه (Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais) نمایش‌نامه‌نویس، ساعت ساز، مخترع، موسیقی‌دان، دیپلمات، فراری، جاسوس، ناشر، دلال اسلحه، هجونویس، سرمایه‌گذار و انقلابی قرن هجدهم میلادی فرانسوی-آمریکایی بود.پیر آگوستی کارو بومارشه درام‌نویس بزرگ فرانسوی در ۲۴ ژانویه ۱۷۳۲ در پاریس چشم به جهان گشود. او نخست شغل ساعت‌سازی را برگزید و سپس به دربار راه یافت و استادی چنگ نوازی دختران شاه را بعهده گرفت و بعدها پیشرفت‌های زیادی کرد و به مقام منشی گر...
قسمت هایی از کتاب عروسی فیگارو (لذت متن)
مجبور شدم در جاده ای که وارد شدم بدون آنکه بدانم راه بروم ، همانطور که می خواهم از آن خارج شوم ، آنقدر گلهایی که شادی من به من اجازه داد پاشیدم. باز هم می گویم شادی خود را بدون این که بدانم آیا این بیشتر از بقیه متعلق به من است یا حتی این من چیست که نگران آن هستم: مجموعه ای بی شکل از قسمت های ناشناخته. سپس یک فرد بی عقل و احمق ؛ یک حیوان کوچک بازیگوش ؛ یک مرد جوان مشتاق لذت ، داشتن تمام سلیقه ها برای لذت بردن ، انجام همه تجارت برای زندگی ؛ استاد اینجا ، خدمتکار آنجا ، همانطور که ثروت می خواهد! بلندپرواز از روی غرور ، سخت کوش از سر ناچاری ؛ اما تنبل ... با لذت! بلندگو با توجه به خطر ؛ شاعر با تفریح ​​؛ نوازنده به مناسبت ؛ عاشق پف های دیوانه وار ؛ من همه چیز را دیده ام ، همه کارها را انجام داده ام ، همه چیز فرسوده شده است.