کتاب یک دقیقه صبرکن!

Just a Minute!
کد کتاب : 56045
مترجم :
شابک : 978-6227014198
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

برنده جایزه کتاب کالیفرنیا سال 2003

برنده جایزه کتاب قاره آمریکا سال 2003

برنده جایزه کتاب کودکان مکزیکی آمریکایی Tomás Rivera سال 2004

برنده جایزه پورا بلپره سال 2004

معرفی کتاب یک دقیقه صبرکن! اثر یویی مورالز

یک مادربزرگ که ممکن است عمرش به پایان رسیده باشد، اما آن قدر سرشار از حس زندگی و عشق به نوه‌هایش است که مرگ خود را شکست می‌دهد.
زندگی سرشار از حس عشق و محبت به دیگران است و همین است که حتی می‌تواند مرگ را هم شکست دهد. معنای زندگی در گروی معنای مرگ است و همین با هم بودن‌شان است که می‌تواند به زندگی طراوت، شادی و هیجان ببخشد. درست مثل همین مادربزرگ یک دقیقه صبر کن که با روی خوش و دل گشاده آن قدر مرگ را به تاخیر می‌اندازد که لحظه‌های مرگش به جشن تولد باشکوهی در کنار نوه‌های کوچک و دوست‌داشتنی‌اش تبدیل می‌شود. استفاده از فرصت‌های زندگی و شادی در لحظه، شمارش اعداد یک تا ده به زبان انگلیسی، پذیرش مفهوم مرگ همراه با آرامش و تصاویر آموزنده برای درک معنای زمان موارد دیگری است که در این داستان گرد هم آمده‌اند.
در این کتاب، آموزش اعداد ۱ تا ۹ به زبان انگلیسی گنجانده شده است. متن کتاب یک روز از زندگی مادر بزرگی است که به مناسبت جشن تولدش در انتظار آمدن نوه‌هایش به تدارک مهمانی می‌پردازد. اما وقت رفتن شده و مرگ آمده تا مادر بزرگ را ببرد. سرانجام، زندگی بر مرگ پیروز می‌شود.

کتاب یک دقیقه صبرکن!

یویی مورالز
یویی مورالز (زاده در Xalapa ، Veracruz ، مکزیک در 7 نوامبر 1968) نویسنده و تصویرگر کتاب مکزیکی آمریکایی است. او به خاطر کتابهایش فقط یک دقیقه: داستان حیله گر و شمارش، شب کوچک و ویوا فریدا معروف است که مدال Pura Belpre 2015 را برای تصویرسازی و همچنین افتخار Caldecott 2015 دریافت کرد. مورالز اولین لاتینی است که دریافت کننده کالدکوت است.