کتاب مرگ شوخی بدی نیست

A Thousand Years of Good Prayers
و داستان های دیگر
  • 84,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: افراز افراز
    نویسنده:
کد کتاب : 2216
مترجم :
شابک : 978-9642431335
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 182
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

برنده ی جایزه ی بنیاد پن-همینگوی سال 2006

برنده ی جایزه ی بهترین کتاب گاردین (اول) سال 2006

برنده ی جایزه ی کتاب کالیفرنیا 2006

برنده ی جایزه ی بین المللی فرانک اوکانر

معرفی کتاب مرگ شوخی بدی نیست اثر یی یون لی

در این مجموعه داستان تقدیرشده، «یی یون لی» تصویری از زندگی امروز چین را با دوران سخت سرکوب و مجرمیت درهم می آمیزد. داستان «اضافی» دوستی زن تنهای چینی و پسری کم سن و سال است که روایت عشق و قدرت و غلبه ی آن بر فشار های حاکم بر زندگی شان را بیان می کند. از قلب خیابان های شلوغ پکن و دشت های لم یزرع مغولستان داخلی تا رستوران های غذای حاضری در شیکاگو، «لی» به چگونگی دست به دست دادن سیاست، تاریخ، اساطیر و تضاد فرهنگ با انسان امروزی می پردازد که تقدیر را رقم می زنند. آشکار ساختن دنیای آشنا و ناآشنا با صداقتی نهفته در نثری زیبا، این مجموعه از نویسنده ای نوقلم و اصیل را، ارزشمند و شگفت انگیز جلوه می دهد.

کتاب مرگ شوخی بدی نیست

یی یون لی
یی یون لی (زاده ۱۹۷۲)، بانوی نویسنده چینی آمریکایی است. اولین مجموعه داستان کوتاه او با نام هزار سال دعای خیر، برندهٔ جایزه بین المللی داستان کوتاه فرانک اکانر سال ۲۰۰۵ و دومین مجموعه داستان کوتاه او با نام پسر طلایی، دختر زمردی نامزد دریافت همان جایزه شد. اولین رمان او با نام آوارگان نامزد دریافت جایزه ایمپک دوبلین شد.
نکوداشت های کتاب مرگ شوخی بدی نیست
این داستان ها ناشی از نکته سنجی و هوش فراوان است.... «لی» در داستان هایش توجه خواننده را به تفاوت های ظریف فکر و عمل جلب می کند.
اسکات من

مجموعه ای بی نظیر.... لی استعداد فوق العاده ای در بیان سرنوشت کشور چین از میان زندگی های به ظاهر بی اهمیت دارد. او تبدیل به یکی از ارزشمندترین ندای چینی ها در دوران ما شده است.
استیتز من

قسمت هایی از کتاب مرگ شوخی بدی نیست (لذت متن)