کتاب لوازم نویسندگی

Writing supplies
کد کتاب : 6441
شابک : 9786001740923
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 327
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب لوازم نویسندگی اثر نادر ابراهیمی

کتاب لوازم نویسندگی جلد اول از کتاب ساختار و مبانی ادبیات داستانی به قلم نادر ابراهیمی است که به کوشش انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. نادر ابراهیمی یکی از نویسنده های برجسته در ایران می باشد که در رشته ی زبان و ادبیات انگلیسی مدرک لیسانس گرفته است. اگر کسی می خواهد نویسنده شود لازم است که این کتاب را مطالعه کند چرا که نویسندگی بیشتر از اینکه استعداد باشد یک مهارت است که باید آن را آموخت و تقویتش کرد همچنین برای نویسنده شدن نیاز به ابزار هایی نیز هست. در این کتاب ابراهیمی از استعداد شروع کرده و سپس به بیان دیگر ویژگی هایی که یک نویسنده خوب باید داشته باشد مثل اراده، جهان بینی، زبان شناسی، عشق و... که هر کدام را در یک فصل مجزا به خوبی توضیح داده، پرداخته است. ابراهیمی نه تنها صرفا به بیان این ویژگی ها نپرداخته بلکه راه های رسیدن و تقویت آن ها را نیز به خوبی شرح داده است برای مثال در کتاب گفته شده که نویسنده باید با جامعه و طبیعت پیرامونش در ارتباط باشد تا بتواند به تفکرات مورد نیاز برای نوشتن دست پیدا کند. این کتاب به شکوفا شدن استعداد های نویسنده و بدست آوردن انگیزه و اهداف کمک می کند. یکی از نکاتی که نادر ابراهیمی در مورد نویسندگی به آن اشاره کرده و لازم به ذکر می باشد این است که این مهارت اکتسابی است و نویسنده باید اصول اخلاقی را نیز رعایت کند.

کتاب لوازم نویسندگی

نادر ابراهیمی
نادر ابراهیمی (زاده ۱۴ فروردین ۱۳۱۵ در تهران – درگذشته در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۸۷، تهران)، داستان‌نویس معاصر ایرانی بود. او علاوه بر نوشتن رمان و داستان کوتاه در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه، و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده‌ است. ابراهیمی، همراهِ بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان، از اندک‌شمار سخنوران ایرانی به‌شمار می‌رود که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده بوده‌اند. نادر ابراهیمی تحصیلات مقدماتی خود را در زادگاهش یعن...
قسمت هایی از کتاب لوازم نویسندگی (لذت متن)
هدف از تألیف نخستین جزوه یعنی همین لوازم نویسندگی نیز طبیعتا جز این نیست که طالبان نویسندگی از همان آغاز راه آنچه را که تا به حال از لوازم اصلی نویسندگی بوده است با اطمینان خاطر بشناسد از سردرگمی و ابهام نسبت به گذشته و حال هنر داستان نویسی به در آیند و با گام های بلند و استوار به سوی خلق آثار بی بدیل داستانی پیش بروند که داستان عین زندگی ست.

و زندگی در بهترین شکل و با غنی ترین محتوای خود چیزی جز یک داستان کوتاه یا بلند نیست، و این تنها داستان نویسان هستند که می توانند_و باید_ از یک سو با نگاه کردن به حال و گذشته، تصویری دقیق از مشقات، مصائب، کم داشت ها و رویا های انسان را در پیش رو نهند، و از سوی دیگر با نگاه کردنی آرمان خواهانه و آرزومندانه به آینده، تصویر هایی از زندگی سعادتمندانه و آرمانی انسان فردا را این کار به یقین نه از سیاست مداران و نه از فلاسفه بر می آید.