کتاب سفر به قلب سرزمین پارس

Viaje al interior de Persia
کد کتاب : 67893
مترجم :
شابک : 978-9640372043
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 314
سال انتشار شمسی : 1388
سال انتشار میلادی : 1880
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سفر به قلب سرزمین پارس اثر آدولفو ریبادنیرا

در 11 آوریل 1874، آدولفو ریوادنیرا معاون کنسولگری اسپانیا را در تهران، پایتخت ایران باستان، تصرف کرد. چهار ماه بعد، او سفری فشرده را به مدت یک سال در کشور انجام می‌دهد، اغلب جاده‌هایی را می‌پیماید که پیش از این هیچ اروپایی دیگری طی نکرده بود و حتی فرمانداران مختلف پارسی متعهد به تضمین امنیت او نیستند.
دولت جمهوری اول اسپانیا به ریوادنیرا سپرده بود تا امکانات تجاری اسپانیا را در ایران کشف کند و در انجام این مأموریت، دیپلمات و مسافر بررسی جامعی از کشور انجام دادند و شهرهای اصلی ایران را مطالعه کردند. معماری غنی آن، آداب و رسوم ساکنان آن، تاریخ آن، ادیان آن، تجارت آن... نتیجه این کتاب این است که در ابتدا در سه جلد در سال 1880 منتشر شد . آدولفو ریوادنیرا که قبلا خدمات دیپلماتیک خود را در بیروت -جایی که زبان عربی آموخت-، اورشلیم، کلمبو و دمشق ارائه کرده بود. او در متون خود نشان می‌دهد که یکی از بهترین و عمیق‌ترین آگاهان اروپایی خاور نزدیک در قرن نوزدهم است، و بنابراین او همچنین به یکی از معرفی‌کنندگان اصلی شرق‌شناسی در اسپانیا تبدیل شد. در این زمینه، سفر به داخل ایران را یکی از کامل ترین مطالعات اروپایی می دانند که درباره ایران قرن نوزدهم نوشته شده است.

کتاب سفر به قلب سرزمین پارس

آدولفو ریبادنیرا
آدولفو ریبادنیرا (زاده ۱۰ آوریل ۱۸۴۱ در سانتیاگو دی شیلی – درگذشته ۵ فوریه ۱۸۸۲ در مادرید) دیپلمات، شرق‌شناس، ویراستار و جهانگرد اسپانیایی بود.آدولفو فرزند چاپگر و ناشر معروف کاتالونیا مانوئل ریوادنیرا (مثلاً مانوئل ریوادانیرا)، کار دیپلماتیک خود را در بیروت به عنوان مترجم چندزبانه آغاز کرد (او به زبان انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، فارسی، ترکی و چندین گویش عربی صحبت می کرد). سرکنسول در اورشلیم، نایب کنسول در سیلان، دمشق و تهران شد و متعاقباً در موگادور و سنگاپور کنسول شد و د...