کتاب ذن و فرهنگ ژاپنی

Zen and Japanese Culture
کد کتاب : 74332
مترجم :
شابک : 978-9645558671
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 590
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1938
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ذن و فرهنگ ژاپنی اثر دایستز تیتاور سوزوکی

کتاب "ذن و فرهنگ ژاپنی" یکی از آثار برجسته قرن بیستم در مورد ذن و منبعی ارزشمند برای کسانی است که مایل به درک مفاهیم آن در زمینه زندگی و هنر ژاپنی هستند. دایستس سوزوکی با زبانی ساده و اغلب شاعرانه، برداشت خود از ذن و تکامل تاریخی آن را توصیف می کند. او ذن را به فلسفه سامورایی ها متصل می کند و رابطه بین ذن و شمشیرزنی، هایکو، مراسم چای و عشق ژاپنی به طبیعت را به شکلی ظریف به تصویر می کشد. کار متفکرانه سوزوکی با حکایات، شعر، و تصاویری که صفحات ابریشمی، خوشنویسی و نمونه‌هایی از معماری را نشان می‌دهد، تقویت می‌شود.
از زمان انتشار اولیه این کتاب "ذن و فرهنگ ژاپنی" در سال 1938، این اثر مهم نقش مهمی در شکل‌دهی مفاهیم تأثیر ذن بر هنرهای سنتی ژاپن داشته است. مقدمه ریچارد جافه نسل جدیدی از خوانندگان را با زندگی و حرفه سوزوکی در ژاپن و آمریکا آشنا می کند. او در مورد چگونگی استقبال از ذن و فرهنگ ژاپنی در اولین انتشار آن بحث می کند و کتاب را در پرتو انتقادات معاصر، به ویژه توسط محققان بودیسم ژاپنی تحلیل می کند.

کتاب ذن و فرهنگ ژاپنی

دایستز تیتاور سوزوکی
دایستز تیتاور سوزوکی (Daisetsu Teitaro Suzuki) (وی نام خود را "Daisetz" در سال 1894 گذاشت؛ 18 اکتبر 1870 - 12 ژوئیه 1966) نویسنده ژاپنی کتاب و مقاله هایی در مورد بودیسم ، ذن (چان) و شین بود که در گسترش علاقه به ذن و شین نقش مهمی داشتند (و فلسفه خاور دور به طور کلی) به غرب. سوزوکی همچنین مترجم پرکاری ادبیات چینی، ژاپنی و سانسکریت بود. سوزوکی چندین دوره طولانی را به تدریس یا سخنرانی در دانشگاه های غربی گذراند و سالها را به استادی در دانشگاه اتانی، یک مدرسه بودایی ژاپنی اختصاص داد.
قسمت هایی از کتاب ذن و فرهنگ ژاپنی (لذت متن)
ستایش نسخه های قبلی پرینستون: «هنگامی که این کتاب لذت بخش را ورق می زند، به نظر می رسد که متوجه می شود که چگونه و چرا جنبه های خاصی از «روح ذن» امروزه در آمریکا احساس می شود.
New York Times