کتاب فیزیک و متافیزیک

Physics and Metaphysics
(مابعدالطبیعه،هستی شناسی)
  • 25 % تخفیف
    295,000 | 221,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 8792
شابک : 9789644057090
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب فیزیک و متافیزیک اثر محسن فرشاد

"فیزیک و متافیزیک" به قلم دکتر "محسن فرشاد"، کتاب دیگری از این نویسنده ی پرکار است که مابعدالطبیعه و هستی شناسی را مورد بررسی قرار می دهد. "محسن فرشاد" هدف اصلی خود را از نگارش این کتاب، نشان دادن ریشه های دانائی عرفانی معرفی کرده است. به این معنا که دیدگاه های دانش عرفانی پیرامون مابعدالطبیعه و هستی شناسی منحصر به یک مکتب مذهبی نبوده و به هیچ عنوان بر مبنای خرافه، جادو یا هر چیز خلاف علمی نمی باشد؛ بلکه این تفکر، ریشه ای باستانی داشته و مبنای بسیاری از تئوری های فلسفی، اندیشه های علمی و نظریات کیهان شناختی را، تشکیل می دهند.
وی اظهار می دارد که امروزه، برای توسعه و پیشرفت نظریات، همانقدر که به دانش ریاضی احتیاج است، نگرش عرفانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و این نگرش عرفانی محدود به یک مکتب خاص نیست، بلکه بهره گیری از نیروهای باطنی و کشف و شهودی است که به انسان اجازه می دهد استعدادهای درونی و ویژگی های نهفته ی خود را کشف کند و از آن برای رستگاری و سعادت خویش بهره ببرد.
"محسن فرشاد" در هفت گفتار مطالب این کتاب را سازمان دهی کرده است که شروع آن با صحبت پیرامون دنیای کوانتوم و خرد عرفانی است؛ او در ادامه از انرژی روحی جهان، اصل تعادل و ایده آلیسم علمی، قطب های منفی و مثبت دنیا، یگانگی شاهده و مشهود در عرفان و کوانتوم و شعور و آگاهی جهان حرف می زند و کتاب را با تشریح این سوال که آیا علم، تعیین کننده ی نهایی در فهم و تبیین جهان هستی است، به پایان می برد.

کتاب فیزیک و متافیزیک

محسن فرشاد
«محسن فرشاد یکتا» در 12 اسفند 1323 در تهران به دنیا آمد.در سال 47 لیسانس حقوق قضایی خود را از دانشکده حقوق دانشگاه تهران، و در سال 54، دکترای دولتی حقوق خصوصی خود را از دانشگاه اکس مارسی فرانسه اخذ نمود.وی از سال 72 تاکنون عضو هیئت علمی و هیئت امنای موسسه آموزش عالی پژوهش صنایع ایران‏ بوده و همچنین در دانشگاههای تهران، علامه طباطبایی، صنعتی شریف، امام صادق (ع)، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم بهزیستی، جامع‏ علمی-کاربردی و... تدریس کرده است.ایشان از سال57 تاکنون به عنوان وکیل پ...
دسته بندی های کتاب فیزیک و متافیزیک
قسمت هایی از کتاب فیزیک و متافیزیک (لذت متن)
بنای عظیم فیزیک ارسطوئی در مقابل فیزیک کالیله و نیوتن فرو ریخت و عقاید کلیسائی درباره کیهان و عالم حتی در برابر فیزیک آسمانی نیوتن تاب مقاومت نیاورد ، و اندیشه های علمی اینشتین نیز تعبیر و تفسیر زیباتری از کیهان شناسی نیوتن پدید آورد . به همین دلیل افکار قدیمی و باستانی درباره کیهان به کلی به بوته نسیان سپرده شد ، تا اینکه نظریه جادوئی کوانتوم در فیزیک از اقیانوس ژرف و پر عمق و بی انتهای علم و فلسفه سربرآورد و بر کرسی افتخار نشست کوانتوم حرف های بسیار تازه ای در فیزیک مطرح کرده و من به عنوان یک عاشق معرفت و شاگرد ابتدائی مکتب شناخت ، پس از سال ها مداقه دریافتم که نظریه کوانتوم در بسیاری از نظرات خود آگاهانه یا ناخودآگاه به اندیشه های عرفان شرق نظر داشته است ، و به زبان ریاضی آنها را بازگو کرده است .