کتاب رازها و رمزهای کیهان

The mysteries and mysteries of the cosmos
(کیهان شناسی و هستی شناسی)
  • 15 % تخفیف
    285,000 | 242,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 8785
شابک : 9789642240319
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب رازها و رمزهای کیهان اثر محسن فرشاد

"رازها و رمزهای کیهان" کتابی است از دکتر "محسن فرشاد" در حوزه ی "کیهان شناسی و هستی شناسی" که تلاش می کند پیچیده ترین مفاهیم مربوط به کیهان را در ساده ترین زبان ممکن شرح دهد؛ دکتر "محسن فرشاد" با انتشار بیش از دو جلد کتاب و چیزی فراتر از دویست و پنجاه مقاله، همواره کوشیده تا رمز و رازهای عرفانی و متافیزیکی را با پشتوانه ی فیزیک و کیهان شناسی شرح دهد و در این کار هم بسیار موفق بوده است.
کتاب پیش رو تحت عنوان "رازها و رمزهای کیهان"، دارای بخش های متنوعی است که قدم به قدم، خواننده ی علاقمند و تشنه ی آگاهی را همراهی می کند و او را با یافته هایی که ذهن و روح را جلا می دهند، سیراب می نماید. در قدم اول، کیهان شناسی فیزیکی تعریف می شود و انرژی و ماده ی تاریک به خواننده معرفی می شود؛ سپس نظریات جدیدی که در این باره به وجود آمده اند، مطرح می شود. گام بعدی تشریح کیهان شناسی نسبیتی است که با توضیحاتی پیرامون نیروی جاذبه ی نسبیتی، امواج جاذبه، اصل دوپلر، قانون هابل و نظریه ی مه بانگ توصیف می شود. در ادامه، کار به کیهان شناس کوانتومی می رسد و مفاهیمی همچون آنتروپی فازی، سیستم خطی و نظریه ی آشوب، اثر پروانه ای و حرکت جوهری به وضوح شرح داده می شوند. از دیگر بخش های جذاب کتاب "رازها و رمزهای کیهان" از دکتر "محسن فرشاد"، کیهان شناسی در فلسفه و عرفان شرق می باشد و پس از آن هندسه ی مقدس و مواردی همچون عدد طلایی، قانون فیبوناچی، هولوگرافی و دیگر رمز و رازهای "کیهان شناسی و هستی شناسی" بررسی می شوند.

کتاب رازها و رمزهای کیهان

محسن فرشاد
«محسن فرشاد یکتا» در 12 اسفند 1323 در تهران به دنیا آمد.در سال 47 لیسانس حقوق قضایی خود را از دانشکده حقوق دانشگاه تهران، و در سال 54، دکترای دولتی حقوق خصوصی خود را از دانشگاه اکس مارسی فرانسه اخذ نمود.وی از سال 72 تاکنون عضو هیئت علمی و هیئت امنای موسسه آموزش عالی پژوهش صنایع ایران‏ بوده و همچنین در دانشگاههای تهران، علامه طباطبایی، صنعتی شریف، امام صادق (ع)، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم بهزیستی، جامع‏ علمی-کاربردی و... تدریس کرده است.ایشان از سال57 تاکنون به عنوان وکیل پ...
دسته بندی های کتاب رازها و رمزهای کیهان
قسمت هایی از کتاب رازها و رمزهای کیهان (لذت متن)
دید و مشاهده ما از عالم هستی جهان بینی ما را می سازد . با توجه به روشی که به کار می بریم می تواند جهان بینی علمی، فلسفی ، و یا عرفانی باشد . سوال این است که جهان بینی ها چه قدر اعتبار دارند و ما از طریق این روش ها به چه حد و میزانی از واقعیت درباره کیهان می توانیم دست پیدا کنیم ؟ حقیقت این است که ما امروز با تمام پیشرفت های بزرگ علمی و فنی به شناخت کمی از عالم هستی دست یافته ایم . گرچه دانش کیهان شناسی ما نسبت به دو هزار سال پیش بسیار پیشرفت کرده و حتی با قرن نوزدهم میلادی نیز قابل مقایسه نیست اما با توجه به عظمت کیهان و پیچیدگی ساختارهای آفرینش ، بشریت در شناخت کامل کیهان هنوز اندر خم یک کوچه است.