کتاب فوکو

Foucault
  • 20,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: نشر نی نشر نی
    نویسنده:
کد کتاب : 9201
مترجم :

شابک : 978-964-312-972-9
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 196
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

از کتاب های پرفروش در آمریکا و اروپا

معرفی کتاب فوکو اثر ژیل دلوز

کتاب فوکو، اثری نوشته ی ژیل دلوز است که اولین بار در سال 1986 به انتشار رسید. ژیل دلوز، استاد فلسفه در دانشگاه پاریس بود. او را می توان یکی از شخصیت های کلیدی در پساساختارگرایی و یکی از تأثیرگذارترین فیلسوفان قرن بیستم در نظر گرفت. دلوز در کتاب فوکو، یکی از جامع ترین و آموزنده ترین تحلیل های موجود از آثار میشل فوکو را به مخاطبین خود ارائه می کند. این کتاب، کاوشی نقادانه و بسیار بااهمیت در مبانی فلسفی و اصلی ترین موضوعاتی است که در آثار فوکو به چشم می خورد و به شکلی جذاب و پرانرژی، آرا و نظرات میشل فوکو را در باب مسائلی همچون دانش، کیفر، قدرت و ماهیت سوبژکتیویته را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد.

کتاب فوکو

ژیل دلوز
ژیل دلوز، زاده ی 18 ژانویه ی 1925 و درگذشته ی 4 نوامبر 1995، فیلسوفی فرانسوی بود.دلوز در پاریس به دنیا آمد. او پیش از آغاز جنگ جهانی دوم وارد مدرسه ی دولتی شد و قبل از تجاوز آلمانی ها به کشورش، برای تعطیلات به نورماندی رفته بود. دلوز از سال 1944 تا 1948 در دانشگاه سوربن به تحصیل فلسفه پرداخت و در سال 1956 با دنیز پل گرانژوان ازدواج کرد. او در سال 1957 به تدریس تاریخ فلسفه در سوربن روی آورد و از 1960 تا 1964 با مرکز ملی پژوهش اجتماعی همکاری داشت و تا سال 1987 نیز نشست های بسیاری را در رابطه با...
نکوداشت های کتاب فوکو
Certainly the most original and authoritative comment on Foucault to date.
بدون تردید بدیع ترین و معتبرترین تفسیر از آثار فوکو تا کنون.
Book Depository

A portrait of Foucault as a truly new kind of thinker.
تصویری از فوکو به عنوان گونه ای به واقع جدید از متفکرین.
Teaching Philosophy

قسمت هایی از کتاب فوکو (لذت متن)
وکو هرگز نوشتن را هدف و غایت نگرفت. و همین است که از او نویسنده ای بزرگ می سازد و نوشته هایش را از شادی فزاینده و خنده ای بیش از پیش آشکار آکنده می کند. کمدی الهی مجازات ها: این حق پایه ای ماست که در برابر آن همه ابداعات منحرف، آن همه گفتارهای کلبی مسلکانه، و آن همه هراس های ریزبینانه، مسحور شویم و از خنده ریسه رویم.

یکی از ایده های اساسی «مراقبت و تنبیه»، این است که جوامع مدرن را می توان جوامع «انضباطی» تعریف کرد؛ اما انضباط را نمی توان با یک نهاد یا دستگاه یکی گرفت، دقیقا از آنرو که انضباط نوعی قدرت و تکنولوژی است که تمام انواع دستگاه ها و نهادها را در برمی گیرد تا آن ها را به هم وصل کند، امتداد دهد، همسو کند و وادارد که به شیوه ای جدید عمل کند. حتی قطعه ها یا چرخ دنده های خاصی که به اندازه ی پلیس و زندان، تعلق آشکار به دولت دارند.

ماشین های انضمامی آرایش ها و سامانه های دوشکلی اند؛ ماشین انتزاعی نمودار غیرصوری است. مختصر اینکه ماشین ها پیش از اینکه تکنیکی باشند، اجتماعی اند. یا به عبارت بهتر، پیش از آنکه تکنولوژی مادی وجود داشته باشد، نوعی تکنولوژی انسانی وجود دارد.