کتاب نظریه ای درباره ی شغل های مزخرف

Bullshit Jobs: A Theory
کد کتاب : 94786
مترجم :
شابک : 978-6225734197
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

شغل های چرندوپرند
Bullshit Jobs
کد کتاب : 110337
مترجم : سیمین فروهر
شابک : 978-6225696242
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 402
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب نظریه ای درباره ی شغل های مزخرف اثر دیوید گریبر

کتاب "نظریه ای درباره ی شغل های مزخرف" کتابی است که در سال 2018 توسط دیوید گرابر انسان شناس که وجود مشاغل بی معنی را فرض می کند و آسیب های اجتماعی آنها را تحلیل می کند، نوشته شد. این کتاب در ایران توسط نشر "ترجمان" منتشر شده است. نویسنده معتقد است که بیش از نیمی از کار اجتماعی بیهوده است و از نظر روانی مخرب هستند. گرابر پنج نوع شغل بی معنی را توصیف می‌کند که مهم ترین آنها شغل کارمندی است.

دیوید گرابر، انسان‌شناس آمریکایی، در کتاب "نظریه ای درباره ی شغل های مزخرف" ، معتقد است که مزایای بهره‌وری اتوماسیون، همانطور که اقتصاددان جان مینارد کینز در سال 1930 پیش‌بینی کرده بود، منجر به 15 ساعت کار در هفته نشده است، بلکه به «شغل‌های مزخرف» منجر شده است: «شکلی از اشتغال با حقوق که آنقدر کاملا بیهوده، غیرضروری یا زیانبار است که حتی کارمند نمی تواند وجود آن را توجیه کند، حتی اگر به عنوان بخشی از شرایط استخدام، کارمند خود را موظف می داند وانمود کند که اینطور نیست.» گرابر معتقد است که با غرامت خوب و وقت آزاد فراوان، بی‌معنی بودن کار انسانیت آن‌ها را آزار می‌دهد و «خشونت روانی عمیق» ایجاد می‌کند.

کتاب نظریه ای درباره ی شغل های مزخرف

دیوید گریبر
دیوید رالف گریبر (۱۹۶۱ - ۲۰۲۰) انسان‌شناس و کنشگر آنارشیست آمریکایی است که بیشتر با کتاب تاریخ پنج‌هزارساله‌ی بدهی شناخته می‌شود. حوزه‌ی فعالیت تخصصی ‌او انسان‌شناسی اقتصادی و اجتماعی بود. گریبر از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷ استاد و پژوهشگر دانشگاه ییل بود و منحصراً بر روی نظریه‌های ارزش کار می‌کرد؛ رویکردهای گوناگونی که بررسی می‌کنند انسان‌ها چگونه، چرا و تا چه اندازه اشخاص، ایده‌ها و مفاهیم را ارزش‌گذاری می‌کنند. زمانی که دانشگاه بر اس...
نکوداشت های کتاب نظریه ای درباره ی شغل های مزخرف
A master of opening up thought and stimulating debate
استاد باز کردن فکر و برانگیختن بحث
Slate

A thought-provoking examination of our working lives
بررسی تأمل برانگیز زندگی کاری ما
Financial Times

قسمت هایی از کتاب نظریه ای درباره ی شغل های مزخرف (لذت متن)