جرج آر آر مارتین

جرج آر آر مارتین

جرج ریموند ریچارد مارتین، زاده ی 20 سپتامبر 1948، نویسنده و نمایشنامه نویس آمریکایی سبک های فانتزی، علمی تخیلی و وحشت است.جرج آر. آر. مارتین در بایون در ایالت نیوجرسی آمریکا به دنیا آمد. خانواده اش از طبقه ی کارگر بودند و در یک مجتمع مسکونی فدرال در نزدیکی لنگرگاه های شهر زندگی می کردند. او در همان محل به دبیرستان رفت، هرچند آن را دوست نداشت. با این وجود، مارتین بعدها می گوید در آن دوره ی سرنوشت ساز بود که علاقه اش به سبک داستانی «ابرقهرمانی» شکل گرفت. او در جوانی، عاشق کمیک های ابرقهرمانی دهه ی 60 بود و همه ی آن ها را جمع می کرد. در شماره ی 20 کمیک استریپ «چهار شگفت انگیز»، نامه ای به چاپ رسید که مارتین دانش آموز به سردبیر آن نوشته بود. مارتین می گوید توجهی که به آن نامه شد، همراه با علاقه اش به کمیک ها دست به دست هم دادند تا او راه نویسنده ای حرفه ای را در پیش گیرد. در سال 1965، در حالی که مارتین هنوز یک نوجوان بود، برای داستان ابرقهرمانیش با نام «مرد قدرتمند در برابر حصار آبی» برنده ی جایزه آلی شد.مارتین در سال 1970 در رشته ی خبرنگاری از یکی از دانشگاه های ایالت ایلینوی مدرک کارشناسی گرفت. او یک سال پس از آن موفق شد از همان دانشگاه، مدرک کارشناسی ارشدش را نیز بگیرد.مارتین نوشتن داستان های کوتاه علمی تخیلی را از اوایل دهه ی 1970 آغاز کرد. اولین داستانش که نامزد دو جایزه ی هوگو و نبیولا شد، در سال 1973 در مجله ی آنالوگ به چاپ رسید.او در دهه ی 1980، نوشتن برای تلویزیون را شروع کرد و همچنین به ویراستاری کتاب پرداخت.مارتین در 15 فوریه ی 2011 طی جشنی کوچک در خانه شان در سنتافه ی نیومکزیکو، با پاریس مکبراید ازدواج کرد. حلقه های ازدواج این زوج را هنرمندان محلی با الهام از فرهنگ سلت ساختند و به آن ها هدیه دادند.

کتاب های جرج آر آر مارتین

شاهان شنی


طوفان شمشیرها (جلد اول)


بازی تاج و تخت (کتاب اول)


رویای تب آلود


نبرد پادشاهان (جلد اول)


آتش و خون (2 جلدی)


جشنی برای کلاغ ها (کتاب اول)


رقص با اژدهاها (جلد اول)


آوای یخ و آتش 1


اژدهای یخی


طرح اژدها


طرح آتش


دنیای آتش و یخ


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟

برترین سریال های اقتباس شده از کتاب ها

سریال های که از ادبیات داستانی اقتباس شده اند و زندگی جدیدی را به آثار ادبی بخشیده اند.

برترین دنیاهای خیالی در داستان ها

با ما همراه شوید تا جهان های به یاد ماندنی در دنیای ادبیات را بیشتر بشناسیم.

«وحشت» چگونه پس از جنگ جهانی اول تغییر کرد

بخش زیادی از چیزی که آن را «زندگی طبیعی انسان» می نامیم، از ترس از مرگ و مردگان سرچشمه می گیرد.

اعتیاد ما به ادبیات داستانی: چرا انسان به داستان ها نیاز دارد؟

به هر طرف نگاه کنید، با داستان ها روبه رو می شوید. از گذشته های خیلی دور که اجداد ما دور آتش می نشستند و داستان تعریف می کردند تا به امروز که شبکه های تلویزیونی، سریال های محبوبی تولید می کنند

جهانی نو با پیوند ژانرهای علمی تخیلی و فانتزی

چه اتفاقی می افتد وقتی دو ژانر علمی تخیلی و فانتزی، و انتظارات متفاوتی که از آن ها داریم، در تار و پود یکدیگر تنیده شوند؟

جرج آر. آر. مارتین: ذهنی فراتر از واقعیت و خیال

در این مقاله سعی می کنیم تا با ذکر برخی از حقایق جالب این نویسنده ی بزرگ و دوست داشتنی را بیشتر بشناسیم و بفهمیم که او چگونه به یکی از تحسین شده ترین نویسندگان ادبیات مدرن تبدیل شد.