جی جی بالارد

جی جی بالارد

جیمز گراهام بالارد در سال ۱۹۳۰ در بندر شانگهای چین به دنیا آمد. پدرش در آن زمان در چین تجارت می کرد. در دوران جنگ جهانی دوم که ژاپنی ها چین و بندر شانگهای را تصرف کردند، خانواده ی بالارد را نیز دستگیر کردند و بعد از حمله به پرل هاربر در سال ۱۹۴۱، آن ها را به اردوگاه اسرای غیرنظامی فرستادند. پس از تسلیم ژاپن، خانواده ی بالارد را آزاد کردند و همه ی آن ها در سال ۱۹۴۶ به انگلیس برگشتند.مشهورترین رمان او تصادف است که در این داستان شخصیت اصلی - که نامش بالارد است - در فرآیندی وسواس گونه، حول محور اصلی تصادف خودرو به عنوان تخلیه ی انرژی جنسی، درگیر می گردد.همچنین، رمان «تصادف» توسط دیوید کراننبرگ - کارگردان کانادایی - به فیلمی جنجال برانگیز و به نظر بعضی بسیار آزاردهنده - به همین نام - تبدیل شده است.

کتاب های جی جی بالارد

خشکسالی


آنک آخرالزمان


کابوس چهار بعدی


کتاب صوتی امپراتوری خورشید


کتاب صوتی برج


ساحل پایانی


دنیای بلور


برج


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟

درهای باز جهنم در داستان پادآرمان‌شهر

«داستان پادآرمان‌شهر» در قرن بیستم، ریشه در داستان های نویسندگانی دارد که به آرمان‌شهر باور داشتند. نویسندگانی مثل «اچ جی ولز» و «ویلیام موریس»

«وحشت» چگونه پس از جنگ جهانی اول تغییر کرد

بخش زیادی از چیزی که آن را «زندگی طبیعی انسان» می نامیم، از ترس از مرگ و مردگان سرچشمه می گیرد.

آفتاب بی غروب ادبیات ژاپن: از هایکو تا موراکامی

ادبیات این سرزمین بسیار وسیع، نمایانگر وجوه مختلفی از زندگی مردم ژاپن، ابزاری برای قدردانی از سنت ها و همدلی آن ها با طبیعت است

جهانی نو با پیوند ژانرهای علمی تخیلی و فانتزی

چه اتفاقی می افتد وقتی دو ژانر علمی تخیلی و فانتزی، و انتظارات متفاوتی که از آن ها داریم، در تار و پود یکدیگر تنیده شوند؟

6 دلیل برای خواندن داستان های کوتاه

ضرباهنگ سریع، طرح داستانیِ یک وجهی، و وجود ایجاز از ویژگی های «داستان های کوتاه» هستند

سورئالیسم: دنیای دیوانگان

سورئالیسم را بیشتر با هنرهای تجسمی می شناسند اما در واقع، این جنبش نه تنها در هنرهای تجسمی، بلکه در ادبیات ریشه دارد.

جی.جی. بالارد نویسنده ای که با داستان‌های تلخش به ما لذت داد

بالارد راوی تلخی‌ها و ویرانی‌های بشر بود و همین بود که او و داستان‌هایش را دوست داشتنی می‌کرد.

آینه ی تمام نمای زندگی بشر در ادبیات تاریخی

می توان گفت که هدف اصلی این ژانر، «زندگی بخشیدن به تاریخ» از طریق ساختن داستان هایی درباره ی گذشته یا یک دوره ی تاریخی خاص است.