کتاب The Stranger

کد کتاب : 101552
شابک : 978-0679720201
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار میلادی : 1942
نوع جلد : شومیز
زبان کتاب : انگلیسی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 2 مهر

The Stranger
  • 15 % تخفیف
    74,000 | 62,900 تومان
  • موجود
  • انتشارات: آمه آمه
    نویسنده:
کد کتاب : 130863
شابک : 978-8387743499
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1942
نوع جلد : شومیز
زبان کتاب : انگلیسی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 4 مهر

The Stranger
کد کتاب : 126909
شابک : 978-6225665675
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1942
نوع جلد : شومیز
زبان کتاب : انگلیسی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 4 مهر

معرفی کتاب The Stranger اثر آلبر کامو

«بیگانه» شاید یکی از معروف‌ترین آغازها را دارد. این رمان که در سال ۱۹۴۲ منتشر شد تکمیل‌کننده‌ی سه‌گانه‌ی ابسورد کامو بود. سه‌گانه‌ای که دو عنوان دیگرش را رساله‌ی اسطوره‌ی سیزیف و نمایش‌نامه‌ی کالیگولا تشکیل می‌دادند. کامو تاکید داشت که این سه اثر جهان‌بینی و فلسفه‌ی واحدی را در قالب‌های متفاوتی عرضه می‌کنند. او در این رمان تکان‌دهنده شخصیت مرکزی داستان، مورسو، را معرفی می‌کند که یکی از به‌یادماندنی‌ترین شخصیت‌های داستانی قرن بیستم است. رمان با روایتی اول‌شخص در دو بخش ماجراها را بازگو می‌کند. مورسو خود نماینده‌ی فلسفه‌ی ابسورد کامو است. مواجهه‌ی مورسو با دنیا و جامعه‌اش، یا به‌ عبارتی بهتر، ناتوانی او در مواجهه‌ی به‌هنجار با آن،‌ او را به مشکلات و درگیری‌های زیادی می‌افکند و سرنوشتی غم‌انگیز برایش رقم می‌زند. سرنوشتی که به زعم مورسو، غوطه‌ور در پوچی و بی‌معنایی هستی است. «بیگانه» در عمل پیرنگ ساده‌ای دارد و اتفاقات کم‌وبیش پیش‌پاافتاده‌ای را دنبال می‌کند، اما آن‌چه در پس‌زمینه‌ی داستان به‌ویژه در روایتگری، مکان‌پردازی و شخصیت‌پردازی رخ می‌دهد روی این اتفاقات لایه‌ی جدیدی از معنا می‌کشد و تفسیرهای متعددی را در زمینه‌های گوناگون می‌طلبد.
بیگانه را می‌توان در کنار اگزیستانسیالیسم سارتر نماینده‌ی یکی از جهان‌بینی‌‌های غالب در قرن بیستم دانست. جهان‌بینی‌هایی که از جنگ‌های جهانی و تبعات ویرانگر آن دلسرد شده بودند و معنا و ساختاری قابل فهم برای زندگی آدمی نمی‌یافتند.
بیگانه از زمان انتشارش دفعات متعددی به انگلیسی ترجمه شد و مجله‌ی لوموند آن را در رتبه‌ی نخست صد رمان برتر قرن بیستم خود قرار داده است.

کتاب The Stranger

آلبر کامو
آلبر کامو، زاده ی ۷ نوامبر ۱۹۱۳ و درگذشته ی ۴ ژانویه ۱۹۶۰، نویسنده، فیلسوف و روزنامه نگار فرانسوی بود. او یکی از نویسندگان بزرگ قرن بیستم و خالق کتاب مشهور بیگانه است.پدرش «لوسین کامو» فرانسوی فقیری بود که در الجزیره برزگری می کرد و در آنجا با زن خدمتکاری که اهل اسپانیا بود ازدواج کرد و صاحب دو فرزند به نام های لوسین (هم نام پدر) و آلبر شد. کودکی کامو در یک زندگی فقیرانه ی طبقه ی کارگری سپری شد. او در تعطیلات تابستانی در برابر دریافت دستمزدی اندک در مغازه ها کار می کرد؛ سپس به آموختن انگلیسی ...