کتاب هر روز یک قدم نزدیک تر

Every Day Gets a Little Closer
کد کتاب : 1091
مترجم :
کاملیا نجفی
شابک : 978-600-119-929-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 426
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1974
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

جزو پرفروش ترین کتاب ها و رمان های ایران

معرفی کتاب هر روز یک قدم نزدیک تر اثر اروین دی یالوم

کتاب هر روز یک قدم نزدیک تر، اثری نوشته ی اروین دی. یالوم است که نخستین بار در سال 1974 به چاپ رسید. هواداران و مخاطبین بیشمار این نویسنده و درمانگر بزرگ، بدون تردید از این اثر استقبال خواهند کرد؛ کتابی که به همراه جینی الکین، یکی از بیماران درمان شده توسط یالوم، به رشته ی تحریر درآورده شده و اولین عنوانی است که تفکرات و برداشت های هم روانپزشک و هم بیمار را بدین شکل در خود جای داده است. الکین، نویسنده ای جوان و بااستعداد اما با مشکلاتی فراوان بود که جهان روانپزشکی، او را فردی اسکیزویید در نظر می گرفت. جینی پس از آزمودن طیفی از درمان های مختلف، به درمان خصوصی توسط دکتر یالوم در دانشگاه استنفورد وارد شد. آن ها به عنوان بخشی از کار مشترکشان، پذیرفتند که هر کدام، یادداشتی جداگانه از هر جلسه بنویسند. کتاب هر روز یک قدم نزدیک تر، نتیجه ی این توافق میان آن هاست؛ اثری که یالوم و الکین، توصیفات و احساسات خود را نسبت به رابطه ی درمانی شان در آن ثبت و ضبط کرده اند.

کتاب هر روز یک قدم نزدیک تر

اروین دی یالوم
اروین دیوید یالوم (به انگلیسی: Irvin David Yalom) (متولد ۱۹۳۱، واشنگتن دی سی، ایالات متحده ی آمریکا) , روانپزشک هستی گرا (اگزیستانسیالیست) و نویسنده ی آمریکایی است.او در سال ۱۹۵۶ در بوستون در رشته ی پزشکی و در سال ۱۹۶۰ در نیویورک در رشته ی روانپزشکی فارغ التحصیل شد و بعد از خدمت سربازی، در سال ۱۹۶۳ استاد دانشگاه استنفورد شد. در همین دانشگاه بود که الگوی روانشناسی هستی گرا یا اگزیستانسیال را پایه گذاری کرد. یالوم هم آثار دانشگاهی متعددی تألیف کرده است و هم چند رمان موفق دارد. او جایزه ی انجمن ...
نکوداشت های کتاب هر روز یک قدم نزدیک تر
Completely immersing.
اثری که مخاطب را کاملا در خود غرق خواهد کرد.
Psych Cafe

An effort to examine the nature of the psychotherapeutic experience.
تلاشی برای واکاوی ماهیت تجربه ی روان درمانی.
Psyc Net

A satisfactory experience.
تجربه ای رضایت بخش.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب هر روز یک قدم نزدیک تر (لذت متن)
این وسوسه همیشه در من وجود دارد که دفترهای قرار ملاقات قدیمی مملو از اسامی نیمه فراموش شده ی بیماران را بیابم، کسانی که حساس ترین تجربیات را با آن ها داشته ام، تعداد زیادی افراد و تعداد زیادی لحظات خوب. چه اتفاقی برای آن ها افتاده است؟ قفسه ی کتاب های ردیف شده و انبوه نوارهای ضبط شده ام، معمولا مرا به یاد گورستان های وسیع می اندازند: زندگی های تلنبار شده ی درون پوشه های بالینی، صداهای به دام افتاده در نوارهای الکترومغناطیسی در سکوت و نمایش هایی که هرگز اجرا نشدند. زندگی با این آثار تاریخی، مرا سرشار از حس نا پایداری می کند.

حتی اگر خودم را غرق در زمان حال بیابم، شبح زوال را حس می کنم که نگاه می کند و منتظر است. در نهایت، زوال بر تجربیات زنده پیروز می شود و در عین حال با سنگدلی اش یک تلخی و زیبایی را هدیه می کند. میل بازگو کردن تجربه ی من با جینی، میل بسیار متقاعدکننده ای است؛ شیفته ی فرصت از پای درآوردن زوال برای طولانی کردن زندگی کوتاه مان با یکدیگر هستم. چه بهتر که بدانی، آن ها در ذهن خواننده باقی خواهند ماند، تا آن که درون انبار متروکه ای از نوشته های بالینی ناخوانده و نوارهای الکترومغناطیسی ناشنیده دفن شوند.