کتاب ادیپ

Oedipus: The Most Crucial Concept in Psychoanalysis
مهم ترین مفهوم روانکاوی
کد کتاب : 124970
مترجم :
شابک : 978-9645965219
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

ادیپ: میل آتشین کودک
Oedipus: The Most Crucial Concept in Psychoanalysis
کد کتاب : 113377
مترجم :
شابک : 978-6008987703
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب ادیپ: میل آتشین کودک اثر خوان داوید نازیو

در این کتاب «ادیپ: میل آتشین کودک»، خوان دیوید ناسیو، یکی از روانکاوان برجسته لاکانی فرانسه، استدلال می کند که عقده ادیپ، هسته روانکاوی و همچنین ساختار اساسی انسان را نشان می دهد. ناسیو با مخالفت با ادعاهای معاصر مبنی بر "مرگ روانکاوی" و برخلاف تلاش های اخیر برای به حداقل رساندن ارتباط ادیپ برای روان، ادیپ را به عنوان افسانه ای می بیند که به درک منشاء هویت جنسی و رنج روان رنجور کمک می کند. ناسیو این ادعای تحریک‌آمیز را مطرح می‌کند که کل پیکره روانکاوانه، همه مفاهیم آن، از جمله سرکوب، انقیاد، نظریه رانه‌ها، میل و همچنین خیال فالوس و اضطراب اختگی، حول این ایده می‌چرخند که کودک نسبت به خواسته والدین بازتعریف می‌شود. نویسنده در این کتاب ارزشمند سعی دارد تا صورتبندی جدید از مفاهیم نسبتا کهنه در روانکاوی ارائه دهد که از این حیث میتوان از آن به عنوان یک منبع قابل استناد استفاده کرد.

کتاب ادیپ: میل آتشین کودک

خوان داوید نازیو
خوان داوید نازیو روانپزشک، روانکاو و نویسنده آرژانتینی است.نازیو در روزاریو، سانتافه، آرژانتین به دنیا آمد. نازیو پس از اخذ مدرک به عنوان پزشک، دوره رزیدنتی خود را به عنوان روانپزشک در بیمارستان لانوس به پایان رساند.او علاوه بر شرکت در سمینارهای لاکان و ترجمه متون او به اسپانیایی، کتاب های متعددی به زبان های فرانسوی و اسپانیایی تألیف کرده است و مدیر سمینارهای روانکاوی پاریس، مرکز بزرگ آموزش روانکاوانه و انتشار افکار روانکاوانه به افراد غیرمتخصص است.
نکوداشت های کتاب ادیپ: میل آتشین کودک
...Nasio advances the argument that the Oedipus complex remains at the center of psychoanalysis--indeed, that without it there can be no psychoanalysis.
...ناسیو این بحث را مطرح می کند که عقده ادیپ در مرکز روانکاوی باقی می ماند - در واقع، بدون آن هیچ روانکاویی وجود نخواهد داشت.
PsycCRITIQUES

..Nasio has written a splendid, erudite, and concise volume on what is arguably the central concept in psychoanalysis--the Oedipus complex ...
ناسیو یک کتاب عالی، عالمانه و مختصر در مورد آنچه مسلما مفهوم اصلی در روانکاوی است - عقده ادیپ - نوشته است.
CHOICE

قسمت هایی از کتاب ادیپ: میل آتشین کودک (لذت متن)