کتاب شام با شاعران مرده

A Lâmpada de Aladino
کد کتاب : 117086
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6229809488‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 147
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب شام با شاعران مرده اثر لوئیس سپولودا

شام با شاعران مرده عنوان مجموعه روایت‌های داستانی از زندگی شخصی سپولدا است. او در این روایت‌ها که در ۱۲ بخش تدوین شده است به واکاوی و بازخوانی مفاهیمی می‌پردازد که برای او اهمیت دارد. از ماجراجویی تا سیاست، از سفر تا کشف آرمانشهر، از عشق تا تعهد.
او در این روایت‌ها همچون آئینه‌ای جهان و ذهن داستان پردازانه خود را پیش روی مخاطب گشوده و او را به بازخوانی خودش می‌خواند.
لوئیس سپولدا کالفوکور نویسنده ادبیات کودک، روزنامه‌نگار، فیلم‌نامه‌نویس، و کارگردان فیلم سوسیالیست اهل شیلی بود. او پس از کودتای ۱۹۷۳ شیلی ژنرال آگوستو پینوشه علیه رئیس‌جمهور سوسیالیست آن هنگام شیلی، سالوادور آلنده، به‌خاطر خیانت محاکمه شد و دو سال و نیم در زندان به سر برد اما به‌دلیل فشارهای عفو بین‌الملل آزاد شد و یکسال به‌طور پنهانی زندگی کرد. او سپس دوباره بازداشت و روانه تبعید شد.

کتاب شام با شاعران مرده

لوئیس سپولودا
لوئیس سپول‌وِدا کالفوکورا (Luis Sepúlveda Calfucura) (زادهٔ ۴ اکتبر ۱۹۴۹ – درگذشته ۱۶ آوریل ۲۰۲۰) یک نویسنده ادبیات کودک، روزنامه‌نگار، فیلم‌نامه‌نویس، و کارگردان فیلم سوسیالیست اهل شیلی بود.او پس از کودتای ۱۹۷۳ شیلی ژنرال آگوستو پینوشه علیه رئیس‌جمهور سوسیالیست آن هنگام شیلی، سالوادور آلنده، به‌خاطر خیانت محاکمه شد و دو سال و نیم در زندان به سر برد اما به‌دلیل فشارهای عفو بین‌الملل آزاد شد و یکسال به‌طور پنهانی زندگی کرد. او سپس دوبار...