کتاب نامه های رز

Les Lettres de Rose
کد کتاب : 1196
مترجم :
شابک : 978-600-461-008-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 350
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

برنده ی جایزه ی کتاب عاشقانه سال ۲۰۱۶ فرانسه

معرفی کتاب نامه های رز اثر کلاریس سابار

کتاب نامه های رز، رمانی نوشته ی کلاریس سابار است که نخستین بار در سال 2016 به انتشار رسید. لولا در سه ماهگی به فرزندخواندگی پذیرفته شد. او که اکنون تقریباً سی ساله است، در چایخانه ی والدینش کار می کند و منتظر به دست آوردن شغل رویاهایش، یعنی کتاب فروشی است. اما زندگی لولا تغییر می کند زمانی که متوجه می شود مادربزرگ تنی اش، که به تازگی درگذشته، وصیت نامه ی عجیبی را برای او به جای گذاشته است: یک خانه و داستان خودش در روستای کوچک اوبری که از طریق نامه هایی برای لولا روایت می شود. لولا از طریق این نامه ها با زندگی مادر مادربزرگش لوییس، مادربزرگش رُز، مادرش نادیه و همچنین شرایط عجیب هنگام تولد خودش آشنا می شود. آیا دانستن اسرار گذشته به لولا اجازه خواهند داد که به سمت آینده ی خود حرکت کند؟

کتاب نامه های رز

کلاریس سابار
کلاریس سابار، زاده ی سال 1984، نویسنده ی فرانسوی است. او از همان کودکی به نویسندگی علاقه مند بود و پس از اتمام تحصیلات، تصمیم گرفت که رویای خود در نویسندگی را به واقعیت تبدیل کند. سابار که عاشق ادبیات و سفر است، اکنون در نیس زندگی می کند و خود را وقف نوشتن کرده است. اولین رمان او با نام «نامه های رز» برنده ی جایزه ی ادبی کتاب عاشقانه سال فرانسه شد.
نکوداشت های کتاب نامه های رز
Fluid and pleasant.
روان و دلنشین.
Booknode

Difficult to put down.
اثری که کنار گذاشتن آن، سخت است.
Decitre

Enchanting.
مسحورکننده.
Bazar de la Litterature

قسمت هایی از کتاب نامه های رز (لذت متن)
به نظر من زندگی کوتاه تر از آن چیزی است که نخواهیم از آن استفاده کنیم. ما وارد این دنیا شده ایم که زندگی کنیم، و گرنه بودنمان اصلا چه فایده ای دارد؟

ممکن است حرف های من تو را گیج کند، چیزهایی که در این نامه برای تو می نویسم هرگز راهنما یا توضیح خوبی برای تصمیمم نیست. فقط می خواهم درددل پیرزنی را بشنوی که دیگر بیش از اندازه در این دنیا بوده است. من هشتاد و نه سالم است و منتظرم که این دنیا را ترک کنم. صدایی درونی به من می گوید برای آخرین کار هم که شده، هر طور هست، این نامه را برای تو بنویسم.

لولا، زندگی من آکنده از راز و اشتباه بوده؛ رازهایی که درنهایت مرا مجبور کرد که تو را به خانواده ی دیگری بسپارم. خانواده ی من مدت چهل سال یکی از ثروتمندترین خانواده های دهکده بود. ما همه چیز داشتیم. اگر از ساکنان دهکده بپرسی، حتما به تو خواهند گفت. با اینکه من دو خانه داشتم و می توانستم یکی از آن ها را بفروشم، ولی با پولی که از بازنشستگی ام می گرفتم، به سختی زندگی می کردم. خانه هایی که پیشتر زمین بود؛ ولی این آدم ها هیچ چیز از اتفاقاتی که افتاده است، نمی دانند.