کتاب سیاست در ذهن و زندگی یونانیان

Politics in the mind and life of the Greeks
کد کتاب : 125286
شابک : 978-6220605348
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 196
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب سیاست در ذهن و زندگی یونانیان اثر احمد زیدآبادی

کتاب «سیاست در ذهن و زندگی یونانیان» نوشته‌ی احمد زیدآبادی، یک اثر جامع و عمیق در زمینه‌ی فلسفه‌ی سیاسی و تأثیر آن بر تمدن یونان باستان است. این کتاب به بررسی اندیشه‌های افلاطون و ارسطو، دو تن از بزرگ‌ترین فلاسفه‌ی تاریخ، پرداخته و نحوه‌ی تأثیر این اندیشه‌ها بر سیاست و زندگی اجتماعی در یونان باستان را مورد تحلیل قرار می‌دهد. زیدآبادی در این کتاب به تفصیل به موضوعاتی چون عدالت، سرشت تناقض‌آمیز و تراژیک دولت، و نسبت سیاست با فلسفه می‌پردازد. او با استناد به آرای افلاطون و ارسطو، نشان می‌دهد که چگونه فلسفه‌ی یونانی پایه و اساس سیاست‌ورزی و نظریه‌پردازی‌های سیاسی در طول تاریخ بوده است. کتاب همچنین به بررسی تاریخی و فرهنگی یونان باستان می‌پردازد و از طریق مروری بر آرای فلاسفه‌ی پیش از افلاطون و ارسطو، زمینه‌های شکل‌گیری اندیشه‌های سیاسی آن دوران را روشن می‌کند. زیدآبادی در این کتاب به تبیین این موضوع می‌پردازد که چگونه فلسفه و سیاست در دولت‌شهرهای یونان با هم گره خورده و تأثیرات متقابلی بر یکدیگر داشته‌اند.
یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی «سیاست در ذهن و زندگی یونانیان»، تلاش نویسنده برای ارائه‌ی توضیحات روشن و روان از اندیشه‌های این دو فیلسوف است. زیدآبادی به شکلی قابل فهم و بدون ارزش‌داوری به تحلیل و تبیین این اندیشه‌ها می‌پردازد، که این امر کتاب را برای خوانندگان علاقه‌مند به فلسفه‌ی سیاسی و تاریخ یونان باستان بسیار جذاب می‌کند. در نهایت، «سیاست در ذهن و زندگی یونانیان» به عنوان یک مطالعه‌ی جامع در زمینه‌ی فلسفه‌ی سیاسی یونان باستان، برای دانشجویان فلسفه، علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ یونان باستان، و کسانی که به دنبال فهم بهتری از ریشه‌های فلسفی سیاست‌ورزی هستند، یک منبع ارزشمند و آموزنده است.

کتاب سیاست در ذهن و زندگی یونانیان

احمد زیدآبادی
احمد زیدآبادی (زاده ۱۳۴۴ زیدآباد، سیرجان) روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی اصلاح‌طلب ایرانی است. وی دبیرکل سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم) و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران نیز بوده‌است. گرایش سیاسی وی متاثر از محمد محمدی گرگانی(پدر خانم ایشان و از طیف ملی مذهبی و نهضت آزادی) می باشد.احمد زیدآبادی همسر مهدیه محمدی و داماد محمد محمدی گرگانی (نماینده دوره اول مجلس و از اعضای وابسته به طیف موسوم به ملی‌مذهبیها) است. همچنین وی دارای س...