کتاب فتوپلی

The Photoplay
پژوهش روان شناختی و زیبایی شناختی
کد کتاب : 126628
مترجم :
شابک : 978-6004563505
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 289
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1916
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب فتوپلی اثر هوگو مانستربرگ

«فتوپلی» اثر هوگو مانستربرگ اثری مهم است که به هنر و روانشناسی فیلمسازی می پردازد. مانستربرگ، روانشناس پیشرو، رابطه‌ی پیچیده بین رسانه‌ی نوظهور سینما و ذهن انسان را بررسی می‌کند. در این تحلیل جامع، مانستربرگ به جنبه‌های مختلف فتو‌پلی می‌پردازد و بینش عمیقی در مورد تأثیر روان‌شناختی آن و نقش آن به‌عنوان وسیله‌ای قدرتمند برای داستان‌گویی ارائه می‌دهد. مانستربرگ با بررسی فرآیندهای روان‌شناختی زیربنای درک تصاویر متحرک آغاز می‌کند. او به این مقوله می‌پردازد که چگونه ذهن، محرک‌های بصری پویای ارائه‌شده در فیلم‌ها را تفسیر می‌کند‌ و تعامل بین ادراک، توجه و احساسات را بررسی می‌کند. پیشینه‌ی نویسنده در روانشناسی، تحلیل او را غنی می‌کند و درک عمیقی از جنبه‌های شناختی تجربه‌ی سینمایی ارائه می‌دهد.
بخش قابل توجهی از کتاب به تشریح اجزای یک فتوپلی موفق اختصاص دارد. مانستربرگ به‌دقت عناصر داستان‌سرایی را تشریح می‌کند. کاوش او فراتر از جنبه‌های سطحی فیلمسازی است و به روانشناسی داستان‌سرایی و تأثیر آن بر بیننده می‌پردازد. مانستربرگ با تأثیر فرهنگی و اجتماعی فتوپلی درگیر می‌شود. او از پتانسیل آن برای شکل‌دادن به افکار عمومی و تأثیرگذاری بر رفتار، به‌عنوان آینه‌ای برای ارزش‌های اجتماعی بحث می‌کند. این دیدگاه به تحلیل او عمق می‌بخشد و از جنبه‌های فنی و روان‌شناختی فراتر می‌رود و بازی فتوپلی را در چارچوب وسیع‌تر فرهنگ و ارتباطات انسانی قرار می‌دهد. بینش‌های دقیق مانستربرگ که ریشه در روان‌شناسی دارد، پایه‌ای برای درک زبان سینما ارائه می‌کند و این کار را برای هر کسی که به‌دنبال کاوش عمیق در نظریه‌ی فیلم است ضروری می‌کند.

کتاب فتوپلی

هوگو مانستربرگ
هوگو مونستربرگ (/ˈmʊnstərbɜːrɡ/؛ ۱ ژوئن ۱۸۶۳ – ۱۶ دسامبر ۱۹۱۶) روان‌شناس آلمانی-آمریکایی بود. او یکی از پیشگامان روانشناسی کاربردی بود که تحقیقات و نظریه های خود را به محیط های صنعتی/سازمانی (I/O)، حقوقی، پزشکی، بالینی، آموزشی و تجاری گسترش داد. مونستربرگ با شروع جنگ جهانی اول آشفتگی عظیمی را تجربه کرد. او که بین وفاداری خود به ایالات متحده و میهن خود دوخته شده بود، اغلب از اقدامات آلمان دفاع می کرد و واکنش های بسیار متضادی را به دنبال داشت.