کتاب ما همه باید فمینیست باشیم

We Should All Be Feminists
کد کتاب : 1331
مترجم :
شابک : 978-600-8211-16-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 56
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

همه باید فمینیست باشیم
We Should All Be Feminists
کد کتاب : 3261
مترجم :
شابک : 978-6007845950
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ما همه باید فمینیست باشیم اثر چیماماندا انگزی آدیچی

کتاب ما همه باید فمینیست باشیم، اثری است نوشته ی چیما ماندا گزی ادیشی که اولین بار در سال 2014 منتشر شد. امروزه «فمینیسم» به چه معناست؟ این اثر، دیدگاه های شخصی نویسنده را در قالب مجموعه مقالاتی جذاب و آموزنده مطرح می کند. عنوان «همه باید فمینیست باشیم» برگرفته از نام سخنرانی چیما ماندا گزی ادیشی در همایش های TED است. ادیشی در این کتاب با شوخ طبعی و نثری ساده، تعریفی منحصر به فرد از فمینیسم برای قرن بیست و یکم ارائه می دهد؛ تعریفی که ریشه در مشارکت جمعی و آگاهی دارد. او در این اثر نه تنها بر تاریکی هایی چون تبعیضات آشکار نور می تاباند، بلکه از رفتارهای بعضا سازمان یافته ای سخن می گوید که زنان را در سراسر دنیا به حاشیه می رانند. او بدین ترتیب، به مخاطبانش کمک می کند تا واقعیات پنهان درباره ی سیاست های جنسیتی را بهتر درک کنند. این نویسنده ی خوش سخن، از تجربیات خودش در آمریکا، در زادگاهش نیجریه و کشورهای دیگر بهره می گیرد تا به شکلی هنرمندانه توضیح دهد چرا شکاف جنسیتی برای زنان و مردان، به شکلی یکسان زیان آور است.

کتاب ما همه باید فمینیست باشیم


ویژگی های کتاب ما همه باید فمینیست باشیم

پرفروش ترین کتاب آمازون در حوزه ی مطالعات عمومی جنسیتی

از پرفروش های نیویورک تایمز

چیماماندا انگزی آدیچی
چیما ماندا گزی ادیشی (چیماماندا نگزی آدیچی) ، زاده ی 15 سپتامبر 1977، رمان نویس، نویسنده ی ادبیات غیرداستانی و داستان کوتاه اهل نیجریه است. ادیشی در رشته ی داروسازی در دانشگاه نیجریه تحصیل کرده است. او در سال 2003، موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته ی نویسندگی خلاق از دانشگاه جان هاپکینز شد و در سال 2008، فوق لیسانس خود را در رشته ی مطالعات آفریقا از دانشگاه ییل گرفت. ادیشی در نیجریه، کارگاه های نویسندگی برگذار می کند و در ایالات متحده زندگی می کند.
نکوداشت های کتاب ما همه باید فمینیست باشیم
A Remarkable author’s exploration of what it means to be a woman today.
کاوش قابل توجه نویسنده درباره ی این که امروزه زن بودن به چه معناست.
Goodreads

An eloquent, stirring must-read.
اثری شیوا و تکان دهنده که خواندنش ضروری است.
School Library Journal School Library Journal

A highly acclaimed, provocative book.
کتابی بسیار تحسین شده و برانگیزاننده.
Barnes & Noble

قسمت هایی از کتاب ما همه باید فمینیست باشیم (لذت متن)
مردان، حاکمان جهان هستند. این حس مربوط به هزاران سال پیش است، زیرا از روزی که بشر شروع به زندگی بر روی زمین کرد در حقیقت، قدرت فیزیکی مهم ترین ویژگی برای بقا محسوب می شد. فردی که از نظر فیزیکی قوی تر بود، احتمال بیشتری داشت که رهبر شود و مردان به طور کلی از نظر فیزیکی قوی تر هستند. (البته استثناءهای زیادی هم وجود دارد.)

ما به دخترهایمان شرم و حیا را می آموزیم. پاهایت را بپوشان. خودت را جمع و جور کن. ما این احساس را که شما از بدو تولدتان زن و ذاتا گناهکار هستید را در آن ها پرورش می دهیم. وقتی که دخترها رشد می کنند و تبدیل به زن ها می شوند نمی توانند از تمایلاتشان بگویند، آن ها سکوت اختیار می کنند و نمی توانند صادقانه از آن چه که بدان فکر می کنند، حرف بزنند و تظاهر کردن و دروغ گفتن را به شکل هنرمندانه ای به نمایش می گذارند.

بیشتر مردم می پرسند: «چرا کلمه ی فمینیست؟ چرا فقط نمی گویی حقوق بشر و یا چیزی شبیه به این؟» چون این حرف صادقانه نیست و فمینیست به طور قطع قسمتی از حقوق بشر است، اما در انتخاب اصطلاح گنگ و مبهم «حقوق بشر» ما مشکل کاربردی و ویژه ی جنسیت را رد می کنیم. این مسئله راهی است برای تظاهر به چیزی که زن ها قرن هاست آن را ندارند. این کار راهی خواهد بود برای انکار مشکلات وابسته به جنسیت در مورد زنان. این مشکلات در مورد حقوق بشر نیست، اما به طور خاص به زنان و انسانیت آن ها مربوط می شود. قرن هاست که بشریت به دو گروه تقسیم شده است و یک گروه را مورد تظلم گروه دیگری قرار می دهند. تنها راه حل صحیح برای حل این مشکل آگاهی نسبت به آن است.