کتاب هتل شبح زده

The Haunted Hotel
کد کتاب : 137057
مترجم :
شابک : 978-6223320767
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1879
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 1 مهر

معرفی کتاب هتل شبح زده اثر ویلکی کالینز

کتاب «هتل شبح‌زده»، رمان رازآلود و معمایی کلاسیک است که به قلم «ویلکی کالینز» در عصر ویکتوریایی نوشته شد و به سبب جذابیت بسیار زیاد آن بارها مورد ترجمه و تجدید چاپ قرار گرفت.
ادبیات گوتیک با تکیه‌ بر المان‌های ترس، رمانس و رازآلودگی در روایت از ابتدا مورد توجه منتقدین و مخاطبان عام ادبیات قرار گرفت و هنوز هم از جایگاه والایی در بین اهالی ادبیات برخوردار است. رمان «هتل شبح‌زده» یکی از نمونه‌های موفق داستان گوتیک است که تمام اجزای آن به شکل مینیاتوری و دقیق طراحی شده است. در این اثر با سرگذشت یک خانواده‌ی مرفه انگلیسی آشنا که در طول داستان اتفاقات فراواقعی و عجیبی را از سر می‌گذرانند و در یک درام نفس‌گیر مخاطب را تا انتها درگیر داستان خود می‌کنند. لرد منتنبری یکی از اشراف‌زاده‌های مشهور انگلیسی است که به‌تازگی در هتلی تازه‌تأسیس و خالی‌از‌سکنه در ونیز ایتالیا بوده است. نامه‌ها و اخباری که از او به لندن و خانواده‌اش مخابره می‌شود حاکی از مرگ عجیب و جان‌سوز او در ایتالیا است. اخبار ضدونقیضی از عمارت لرد به بیرون درز کرده و حالا در بین مردم لندن شایعه‌ای وحشتناک پخش شده است. انگشت اتهام در مرگ لرد مونتنبری به‌سوی همسر جدید و برادرش است. کنتس نارونا، بیوه‌ی لرد انگلیسی و برادرش ریشه‌ی اتفاقاتی هستند که در هتل پالاس ونیز رخ‌داده است.
خانواده‌ی لرد برای حل‌وفصل ماجرا عازم ایتالیا می‌شوند و پس از ورود به هتل نفرین‌شده به اتفاقات عجیب‌وغریبی روبه‌رو می‌شوند. روح لرد مونتنبری در هتل پالاس تسخیر شده و با هر روشی قصد دارد چیز مهمی را برای خانواده‌اش توضیح دهد.
آقای «ویلکی کالینز» نویسنده‌ی پرآوازه‌ی انگلیسی در این اثر معماری کامل یک اثر معمایی و رازآلود را بنا می‌کند و روش او به‌عنوان الگویی برای نویسنده‌های کارآگاهی نویس در قرن‌های بعد مورداستفاده قرار گرفته است.
اگر از داستان‌های آگاتا کریستی لذت برده‌اید پیشنهاد می‌شود حتما با جهان ویلکی کالینز آشنا شوید.

کتاب هتل شبح زده

ویلکی کالینز
ویلیام ویلکی کالینز، زاده ی 8 ژانویه ی 1824 و درگذشته ی 23 سپتامبر 1889، رمان نویس، نمایشنامه نویس و نویسنده ی انگلیسی داستان های کوتاه بود که در لندن به دنیا آمد.او در رشته ی حقوق تحصیل کرد و از دانشی که در این رشته اندوخته بود، در نوشتن آثارش نیز بهره برد. خوانندگان عصر ویکتوریا که کم کم از ادبیات سیاسی و اجتماعی دل زده و رویگردان می شدند، از نوشته های این نویسنده بسیار استقبال کردند.رمان آنتونیا یا سقوط رم که کالینز آن را در کودکی نوشت، اما تا ۱۸۵۰ منتشر نشد، نشانگر مرحله ی نخست در روند تک...