کتاب جنایت لرد آرتر سویل

Lord Arthur Savile's Crime A Study in Duty
کلاسیک های مدرن 50
کد کتاب : 140764
مترجم :
شابک : 978-6000822125
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1954
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب جنایت لرد آرتر سویل اثر اسکار وایلد

«جنایت لرد آرتر سویل» کتابی نوشته اسکار وایلد، نویسنده ایرلندی است. این کتاب در دسته آثار جنایی و رازآلود قرار می‌گیرد و درباره مردی است که پس از ملاقات با طالع‌بینی معروف، تغییرات بزرگی در زندگیش رخ می‌دهد و به آدم دیگری تبدیل می‌شود.
این داستان که در سال 1887 برای نخستین بار منتشر شد، درباره مردی به نام لرد آرتر سویل است که کف‌بین معروف و ماهری به نام سپتیموس طالع او را می‌بیند. سپتیموس به لرد آرتر می‌گوید‌ در آینده قتلی انجام خواهد داد، اما لرد آرتر تصمیم دارد به‌زودی ازدواج کند و بنابراین سر دو‌راهی قرار می‌گیرد که ابتدا ازدواج کند و یا در پی سرنوشتی که کف‌بین برایش پیش‌بینی کرده برود. لرد آرتر در‌نهایت تصمیم می‌گیرد‌ ابتدا قتل را انجام دهد و سپس ازدواج کند. او سراغ عمه‌اش می‌رود که مدت‌هاست معده‌درد دارد. لرد آرتر کپسول سمی را به عمه کلمنتینا به‌جای دارو می‌دهد و به او می‌گوید فقط زمانی که دچار معده‌درد شد آن را مصرف کند. لرد آرتر پس از مدتی تلگرافی دریافت می‌کند که مرگ عمه را خبر داده است. اما هنگام تقسیم ارث عمه متوجه می‌شود سمی که به‌جای قرص به عمه داده، دست‌نخورده باقی‌مانده است. بنابراین عمه لرد آرتر به دلایل طبیعی درگذشته و در‌نتیجه قهرمان داستان به قربانی تازه‌ای برای قتل نیاز دارد. لرد آرتر نقشه‌های دیگری برای قتل افرادی از خانواده خود می‌کشد، اما همه با شکست رو‌به‌رو می‌شود. قهرمان داستان ناامید و افسرده بر این باور است که با شرایط پیش‌آمده او دیگر نمی‌تواند ازدواج کند. اما شبی در کنار رودخانه دوستی را در ساحل می‌بیند که از او برای رفتن به جان‌پناه کمک می‌خواهد و لرد آرتر او را به سمت جان‌پناه هل می‌دهد و مرد به درون رودخانه سقوط می‌کند و می‌میرد. با‌این‌حال، در بازجویی حکم خودکشی برای مرد صادر می‌شود و لرد آرتر با خوشحالی از قتلی که انجام داده تصمیم می‌گیرد ازدواج کند.

کتاب جنایت لرد آرتر سویل

اسکار وایلد
اسکار فینگل ا. فلاهرتی ویلز وایلد که به نام هنری اسکار وایلد معروف است، زاده ی ۱۶ اکتبر ۱۸۵۴ و درگذشته ی ۳۰ نوامبر ۱۹۰۰، شاعر، داستان نویس، نمایشنامه نویس و نویسنده ی ایرلندی داستان های کوتاه بود.اسکار وایلد در شهر دوبلین ایرلند متولد شد. پدرش سر ویلیام وایلد مردی فرهنگ دوست بود و به پیشه ی چشم پزشکی اشتغال داشت. او بعدها به مقام چشم پزشک مخصوص ملکه نیز نایل شد و یکی از عتیقه شناسان برجسته ی ایرلند بود. مادرش جین وایلد با نام مستعار اسپرانزا، شاعر سرشناس و مترجم آثار الکساندر دوما و لامارتین ...