کتاب سابرینا و کورینا

Sabrina & Corina
کد کتاب : 141057
مترجم :
شابک : 978-6223131318
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 331
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 28 شهریور

معرفی کتاب سابرینا و کورینا اثر کالی فاهاردو انستاین

کتاب «سابرینا و کورینا» مجموعه داستانی است به قلم خانم «کالی ماهاردو انستاین» که به بررسی موضوع زنان در کشور امریکا پرداخته است.
کشور امریکا اگرچه یکی از توسعه‌یافته‌ترین و قدرتمندترین کشورهای جهان به‌حساب می‌آید؛ اما در بحث تبعیض نژادی و ظلم و استعمار سابقه‌ی چندان درخشانی از خود به‌جا نگذاشته است. رنگین‌پوستان و مخصوصا سرخ‌پوستان بومی آمریکا یکی از اقوامی بودند که بیشترین تبعیض و ظلم را از امریکای مدرن متحمل شدند. دراین‌بین موضوع زنان یکی از فراگیرترین موضوعاتی است که می‌توان تاریخ امریکا را در مواجهه با آن مورد بررسی قرارداد. خانم «کالی ماهاردو انستاین» که یکی از بومیان امریکایی و لاتینی به‌حساب می‌آید به طور تخصصی به مسئله‌ی زنان در امریکا و مخصوصا زنان بومی امریکا پرداخته است. کتاب‌های دیگر انستاین موردتوجه و استقبال زیاد مخاطبان جهانی قرار گرفته است و به زبان‌های مختلفی برگردانده شده است. مجموعه داستان «سابرینا و کورینا» اولین مجموعه داستان این نویسنده است که در سال 2020 موفق به دریافت جایزه‌ی کتاب امریکا شد. این اثر مجموعه‌ای درخشان از یازده داستان کوتاه است که همه از زاویه‌ای منحصربه‌فرد به موضوع زنان بومی لاتینی پرداخته است. قهرمانان این داستان‌ها اگرچه همه مربوط به منطقه‌ی کوچک جغرافیایی از امریکا می‌شوند، اما هر یک مربوط به برهه‌ای خاص از تاریخ امریکا هستند. در اصل در این اثر موضوع زن در طول تاریخ مورد بررسی قرار گرفته است. داستان‌های مجموعه سرشار از روابط مادران و دختران، مادربزرگ و نوه، معلم و دانش‌آموز و دیگر مثال‌هایی است که نسل‌های مختلف زنان در کنار هم و یا رودرروی هم قرار می‌دهد. تاریخ، ملیت و هویت مفاهیم ویژه‌ای هستند که از نقطه‌نظر زنان مورد بررسی و پردازش قرار گرفته‌اند که نتیجه‌ی آن روایت‌هایی جهان‌شمول شده است که در تمام نقاط کره‌ی زمین مشابهت‌هایی خواهند داشت.
خانم «کالی ماهاردو انستاین» نویسنده‌ی معروفی است که زبان مخصوص خود را در ادبیات‌معاصر امریکا کشف کرده است و خیل وسیعی از مخاطبان را منتظر آثار جدید خود نگه می‌دارد. انستاین به طور رسمی کرسی تدریس نویسندگی خلاق دانشگاه تگزاس را در اختیار دارد و به شکل حرفه‌ای به آموزش نویسندگی می‌پردازد. زمان زن نور از این نویسند هدر سال 2022 به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های امریکا انتخاب شد و توانست جایزه ملی ویلا را برای نویسنده خود به ارمغان آورد.

کتاب سابرینا و کورینا

کالی فاهاردو انستاین
کالی فاجاردو-آنستین (زاده ۹ نوامبر ۱۹۸۶) رمان‌نویس و داستان‌نویس آمریکایی اهل دنور، کلرادو است. او برنده جایزه کتاب آمریکا در سال 2020 برای سابرینا و کورینا: داستان‌ها و فینالیست سال 2019 برای جایزه ملی کتاب داستانی بود. اولین رمان او، زن نور: یک رمان (2022)، یکی از پرفروش‌ترین آثار ملی است و برنده جایزه ادبی ویلا در داستان‌های تاریخی در سال 2023 شد. او کرسی وقفی 2022-2024 در نویسندگی خلاق در دانشگاه ایالتی تگزاس و همکار گوگنهایم در سال 2023 است.