کتاب مرگ در جزیره گوکومون

Death on Gokumon Island
کد کتاب : 143474
مترجم :
شابک : ‏‫‬‭978-6001828980
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1947
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مرگ در جزیره گوکومون اثر سیشی یوکومیزو

«مرگ در جزیره گوکومون» کتابی نوشته سیشی یوکومیزو نویسنده ژاپنی است. این رمان در دسته آثار جنایی-پلیسی قرار می گیرد. «مرگ در جزیره گوکومون» یکی از کتاب های مجموعه ای چهار جلدی است که کارآگاه کوسوکه کیندائیچی قهرمان آن است.
این رمان در فضای جنگ جهانی دوم روایت می شود و به تعصبات و فرهنگ مرد جزیره ای در ژاپن می پردازد. کوسوکه کیندائیچی، کارآگاه خبره ای که یوکومیزو او را خلق کرده در سفری با کشتی راهی جزیره دورافتاده گوکومون می شود. او قرار است خبر مرگ چیماتا سان یکی از همرزمان خود را که در جنگ جهانی دوم کشته شده به خانواده اش که از قدرتمندترین خاندان جزیره هستند برساند.
چیماتا پیش از مردن پیامی را به کوسوکه داده است. مرد به کوسوکه هشدار داده که جان سه خواهر ناتنی اش که در جزیره ساکن هستند در خطر است. کوسوکه خبر مرگ چیماتا را به خانواده اش که به نام خاندان کیتو معروف هستند، می رساند و سپس در مراسم تدفین او شرکت می کند. اما پس از رساندن پیام جزیره را ترک نمی کند و در جزیره می ماند و تصمیم می گیرد که از سه خواهر ناتنی مرد تازه درگذشته محافظت کند. هنگام حضور کوسوکه در جزیره برخی اتفاقات عجیب و اسرارآمیز در منطقه رخ می دهند. اما همانطور که کیندایچی سعی می کند جزیره و مردم آن جا را بشناسد و با ساختار اجتماعی آن جا آشنا شود، اولین قتل در جزیره به شیوه ای وحشتناک اتفاق می افتد. اما این پایان ماجرا نیست و در ادامه قتل های دیگری هم به شکل پی در پی و به روشی مشابه رخ می دهند. کوسوکه کیندایچی تلاش می کند تا راز قتل های جزیره را کشف کند. او تحقیقات خود را آغاز می کند. اما کنجکاوی های کوسوکه کیندائیچی برای پی بردن به اسرار جزیره برای او گران تمام می شود و مردم محلی جزیره از دخالت او در زندگی خود خشمگین می شوند. از سوی دیگر کوسوکه متوجه می شود که قاتل جزیره قصد جان او را هم کرده است. کار کارآگاه سخت می شود چون مردم محلی با او همکاری نمی کنند و از سوی دیگر او به رغم اینکه جانش در خطر است باید قاتل را پیدا کند.

کتاب مرگ در جزیره گوکومون

سیشی یوکومیزو
سیشی یوکومیزو (زاده ۲۴ مه ۱۹۰۲ - درگذشته ۲۸ دسامبر ۱۹۸۱) یک رمان‌نویس معمایی ژاپنی بود که به خاطر خلق کارآگاه تخیلی کوسوکه کیندایچی شهرت داشت.یوکومیزو در شهر کوبه، استان هیوگو به دنیا آمد. او در کودکی داستان های پلیسی می خواند و در سال 1921، در حالی که در بانک دایچی کار می کرد، اولین داستان خود را در مجله محبوب Shin Seinen ("جوانان جدید") منتشر کرد. او از کالج داروسازی اوزاکا (در حال حاضر بخشی از دانشگاه اوزاکا) در رشته داروسازی فارغ التحصیل شد و در ابتدا قصد داشت داروخانه خانواده خود را...