کتاب پیامدهای مدرنیت

The consequences of modernity
کد کتاب : 1645
مترجم :
شابک : 978-964-305-379-6
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 162
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

از آثار پرفروش در اروپا

معرفی کتاب پیامدهای مدرنیت اثر آنتونی گیدنز

کتاب پیامدهای مدرنیت، اثری نوشته ی آنتونی گیدنز است که اولین بار در سال 1990 به چاپ رسید. مدرنیته چه معنایی دارد؟ گیدنز در این اثر نظریِ برجسته، تفسیری نوین و تفکربرانگیز را از دگرگونی های اساسیِ مرتبط با و ناشی از مدرنیته ارائه می کند. این نویسنده با ارائه ی توضیحاتی بدیع و آموزنده درباره ی ماهیت مدرنیته، بر مفاهیمی همچون «امنیت در مقابل خطر» می پردازد. مدرنیته، پدیده ای دو وجهی است. شکل گیری نهادهای اجتماعی باعث به وجود آمدن فرصت های بیشماری برای لذت بردن از یک زندگی امن و موفقیت آمیز شده است. اما مدرنیته از طرف دیگر، جنبه های تاریکی نیز دارد که در زمانه ی کنونی بسیار اهمیت پیدا کرده اند، مانند ماهیت بعضاً تحقیرآمیز کارهای صنعتی مدرن، افزایش تمامیت طلبی، تهدیدهای روزافزون مربوط به محیط زیست و رشد هشداردهنده ی قدرت و سلاح های نظامی.

کتاب پیامدهای مدرنیت

آنتونی گیدنز
آنتونی گیدنز، زاده ی 18 ژانویه ی 1938، جامعه شناس و نویسنده ی انگلیسی است.گیدنز در لندن به دنیا آمد و بزرگ شد. او مدرک خود در جامعه شناسی و روانشناسی را در سال 1959 از دانشگاه هال گرفت و پس از آن، در دانشکده ی اقتصاد دانشگاه لندن حضور یافت. گیدنز در سال 1961، به تدریس روانشناسی اجتماعی در دانشگاه لستر روی آورد.
نکوداشت های کتاب پیامدهای مدرنیت
Challenging and thought-provoking.
چالش زا و تفکربرانگیز.
Choice

Significant.
بااهمیت.
Contemporary Sociology

A new and quite engaging perspective on the nature of modernity and its peculiar relationships to traditional social forms.
نگاهی نو و بسیار گیرا به ماهیت مدرنیته و ارتباطات عجیب آن با ساختارهای اجتماعی سنتی.
Herbert Lindenberger, Stanford University

قسمت هایی از کتاب پیامدهای مدرنیت (لذت متن)
مدرنیت به شیوه هایی از زندگی یا سازمان اجتماعی مربوط می شود که از سده ی هفدهم به بعد در اروپا پیدا و به تدریج نفوذی کم و بیش جهانی پیدا کرد. به جای اختراع اصطلاحاتی چون «جامعه اطلاعاتی» «جامعه مصرفی» و«جامعه پسا صنعتی»، بهتر است به سرشت مدرنیت نگاه دوباره ای بیندازیم. به جای آن که وارد دوره ی پسامدرنیت شده باشیم، در واقع به سوی دوره ای گام بر می داریم که در آن پیامدهای مدرنیت ریشه ای تر و جهانی تر از پیش شده اند.

دوره ی مدرن با خود انقطاع هایی همراه آورده است به این معنا که نهادهای اجتماعی مدرن از برخی جهات بی همتایند و از جهت صوری با همه نوع سامان سنتی تفاوت دارند.