کتاب نبردهای طبقاتی در فرانسه

The Class Struggles in France
کد کتاب : 2088
مترجم :
شابک : 978-9643055011
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1850
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب نبردهای طبقاتی در فرانسه اثر کارل مارکس

مبارزات طبقاتی در فرانسه ، 1848 تا 1850 مجموعه مقالاتی بود که کارل مارکس برای روزنامه Neue Rheinische Zeitung در سال 1850 نوشت. این کارها توسط فردریش انگلس تدوین و در سال 1895 بازنشر شد.
مارکس در این آثار به تحلیل مسائل طبقاتی و روابط اقتصادی منجر به تحولات اجتماعی و سیاسی ، که در فرانسه در سال 1848 اتفاق افتاد ، می پردازد. وی به طور گسترده بر این بحث تمرکز می کند که درگیری بین پرولتاریا و بورژوازی نبوده است بین جناح های درون بورژوازی بوده است. به طور مشخص ، او تعارضات میان بورژوازی صنعتی را که ثروت و درآمد آن به تولید و فروش کالا وابسته است و بورژوازی مالی ، که وی آنها را به عنوان بانکداران و دلالان بورس معرفی می کند، افشا می کند.
مارکس یک سیستم سیاسی را مشخص می کند که در آن افرادی که مسئول توسعه سیاست های عمومی و جهت گیری وجوه عمومی هستند ، همان افرادی بودند که سرمایه گذاری های آنها تحت تأثیر این تصمیمات قرار می گرفت. در نتیجه او ادعا می کند که ...
همانطور که فردریک انگلس می گوید ، "اولین تلاش مارکس ، با کمک مفهوم ماتریالیستی خود ، برای توضیح بخشی از تاریخ معاصر از وضعیت اقتصادی معین است." مدتهاست که این اثر کلاسیک در ماتریالیسم تاریخی در نظر گرفته شده است که در مورد رویدادهای جاری اعمال می شود ، و در مقابل آزمایش تحلیل های بعدی و کاملتر ایستاده است. این نسخه شامل مقدمه کامل انگلس از 1895 است ، که در آن او استراتژی و تاکتیکهای سوسیالیست را برای پنجاه سال گذشته ارزیابی کرده است.

کتاب نبردهای طبقاتی در فرانسه

کارل مارکس
کارل مارکس، زاده ی 5 می 1818 و درگذشته ی 14 مارس 1883، فیلسوف، جامعه شناس، تاریخ دان و اقتصاددان آلمانی و از تأثیرگذارترین اندیشمندان تمام اعصار بود.مارکس در شهر تریر، دوره ی دبیرستان را به پایان رساند و در دانشگاه بن به تحصیل رشته ی حقوق پرداخت. او یک سال بعد به برلین رفت و در دانشگاه آن شهر در رشته های فلسفه و تاریخ به تحصیل ادامه داد. مارکس در سال 1841 با ارائه ی تز دکترای خود درباره ی اختلاف فلسفه ی طبیعت دموکریتوس و اپیکور، تحصیلات دانشگاهی خود را به روش مکاتبه ای در دانشگاه ینا به پایان...
دسته بندی های کتاب نبردهای طبقاتی در فرانسه