کتاب درس گفتارهایی کوچک در باب مقولاتی بزرگ

Mini wykłady o maxi sprawach
کد کتاب : 18080
مترجم :
شابک : 978-9647763905
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1981
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب درس گفتارهایی کوچک در باب مقولاتی بزرگ اثر لشک کولاکوفسکی

کتابی که آدم را به فکر وا می دارد.
یک فیلسوف برجسته، اولین برنده جایزه معتبر جان کلوگ - جایزه نوبل آمریکایی در علوم انسانی - در سخنرانی های کوچک خود نیز به مسائل به ظاهر غیرفلسفی می پردازد: شهرت، سفر، بدهی ها، خرافات، تروریسم و ... انجام هیچ کاری.
بینش و حس شوخ طبعی نویسنده به او اجازه می دهد تا مشاهدات شگفت انگیز و دقیقی در مورد زندگی روزمره و قوانین ابدی طبیعت بشر داشته باشد. آنها در عین حال یک لحظه تأمل و لذت واقعی خواندن را تضمین می کنند.
لشک کولاکوفسکی فیلسوف و متفکر لهستانی بود. او بیشتر به‌خاطر شناخت و نقد مارکسیسم در دنیا شناخته‌شده بود. برجسته‌ترین اثر او، «جریان‌های اصلی مارکسیسم» نام دارد. کولاکوفسکی در همه بخش‌های فلسفه، از جمله اخلاق، زیباشناسی و الهیات، پژوهش و نقدهایی انجام داد.
کولاکوفسکی در سال ۱۹۶۸ پس از همبستگی با دانشجویان معترض به دولت، از حزب کمونیست حاکم اخراج شد و در پی فشارهای گوناگون، نخست به پاریس و سرانجام به انگلستان رفت. او تدریس فلسفه را ابتدا در دانشگاه آکسفورد و سپس در دانشگاه‌های ییل و برکلی آمریکا ادامه داد.
در طول فعالیت‌های فکری کولاکوفسکی جایزه‌هایی زیادی از جمله «اورشلیم برای آزادی و فردیت در جامعه» (۲۰۰۷) «جایزه صلح کتاب‌فروشان آلمان» (۱۹۷۷)، «جایزه اراسموس» (۱۹۸۳) و «جایزه ارنست بلوخ» (۱۹۹۱) به او تعلق گرفت.

کتاب درس گفتارهایی کوچک در باب مقولاتی بزرگ

لشک کولاکوفسکی
لشک کولاکوفسکی‏(۲۳ اکتبر ۱۹۲۷–۱۷ ژوئیه ۲۰۰۹) فیلسوف و متفکر لهستانی بود. او بیشتر به‌خاطر شناخت و نقد مارکسیسم در دنیا شناخته‌شده بود. برجسته‌ترین اثر او، «جریان‌های اصلی مارکسیسم» نام دارد. کولاکوفسکی در همه بخش‌های فلسفه، از جمله اخلاق، زیباشناسی و الهیات، پژوهش و نقدهایی انجام داد.کولاکوفسکی در سال ۱۹۲۷ در رادوم شهری در مرکز لهستان زاده شد. وقتی او دوازده ساله بود، کشورش از دو سو مورد حمله نیروهای آلمان نازی و ارتش شوروی قرار گرفت و پدرش توسط ...
دسته بندی های کتاب درس گفتارهایی کوچک در باب مقولاتی بزرگ