کتاب نیمه شب در کتابفروشی افکار نورانی

Midnight at the Bright Ideas Bookstore
کد کتاب : 19449
مترجم :
شابک : 978-9642133970
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه کتاب کلرادو سال 2018

نامزد جایزه بهترین کتاب اول گودریدز

معرفی نیمه شب در کتابفروشی افکار نورانی اثر متیو سالیوان

کتاب «نیمه شب در کتابفروشی افکار نورانی» رمانی نوشته ی «متیو سالیوان» است که نخستین بار در سال 2017 به انتشار رسید. «لیدیا اسمیت» زندگی ساده و آرامی در یک کتابفروشی به نام «ایده های درخشان» (یا «افکار نورانی») دارد. اما وقتی جوانی دوست داشتنی و کتابخوان به نام «جویی مولینا» در کتابخانه دست به خودکشی می زند، شرایط تغییر می کند. «لیدیا» که همیشه کتابفروش مورد علاقه ی «جویی» بود، اکنون صاحب دارایی های نه چندان زیاد او شده است: چند خرده ریز و چند کتاب، تنها اشیای بازمانده از انسانی تنها و منزوی است. اما وقتی «لیدیا» کتاب های «جویی» را بررسی می کند، با ذهن مردی جوان در آستانه ی اتفاقی بزرگ مواجه می شود. به علاوه، به نظر می رسد پیام هایی مخفی در این کتاب ها وجود دارد. «جویی» چه چیزی می دانسته است؟ و این اتفاقات چگونه به «لیدیا» مربوط می شود؟

کتاب نیمه شب در کتابفروشی افکار نورانی

متیو سالیوان
متیو سالیوان در خانواده ای با هشت فرزند در حومه شهر دنور، کلرادو بزرگ شد. وی لیسانس خود را از دانشگاه سانفرانسیسکو، M.F.A. از دانشگاه آیداهودریافت کرد، و نویسنده ساکن در Yaddo ،Centrum و مرکز استودیوی ورمونت بوده است. نویسندگی وی نامزد دریافت جایزه پوشکارت و جوایز دیگر شده است، و برنده جایزه ویرایشگر فلوریدا و جایزه داستان تخیلی رابرت اولن باتلر شده است. او علاوه بر سالها کار در فروشگاه Tattered Cover Book در Denver و Brookline Booksmith در بوستون، نویسندگی و ادبیات را در کالج های بوستون، آید...
نکوداشت های نیمه شب در کتابفروشی افکار نورانی
A dark, twisty story and eccentric characters make this book a standout.
داستانی تاریک و پرپیچ و خم و شخصیت های عجیب، باعث تمایز این کتاب می شود.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Inventive and intricately plotted.
مبتکرانه و با پیرنگی پیچیده.
Publishers Weekly Publishers Weekly

It will have particular appeal for puzzle solvers and booklovers.
این کتاب، جذابیت ویژه ای برای علاقه مندان به حل کردن معما و عاشقان کتاب ها دارد.
Booklist Booklist

قسمت هایی از نیمه شب در کتابفروشی افکار نورانی (لذت متن)
شب از نیمه گذشته بود و کتابفروشی را داشتند می بستند. آخرین مشتری ها حساب می کردند و می رفتند. «لیدیا» پای صندوق تنها بود و مشغول اسکن کردن بارکدهای یک دسته کتاب جلد نرم آموزش بچه داری که دختر نوجوانی می خواست بخرد. دخترک آبله رو بود و لب هایش پوسته پوسته شده بودند. پول نقد داد و «لیدیا» لبخند زد و چیزی نگفت. نپرسید آن دیروقت شب جمعه، یک دختر تنها در کتابفروشی چه می کند.

حتی در نوجوانی، «لیدیا» می دانست پدرش روزگار سختی دارد و می دانست که خودش جواب سوال های آزاردهنده ای را که زندگی برای پدرش پیش آورده بود، نداشت. نمی توانست داشته باشد. اما موضوع همیشه همین نداشتن جواب ها بود: معنی دوران کودکی اش، نتیجه ی ساعت هایی که در کتابخانه می گذراند، و در کل فلسفه ی پدرش موقعی که او هنوز دختر کوچکی بود.

پدرش همیشه می گفت ذهنت را برای جواب ها باز بگذار. ورق می زنی، فصل ها را می خوانی، کتاب بعدی را پیدا می کنی. می گردی و می گردی و می گردی، و هرچه سخت تر شد از پا نمی نشینی. ولی با زندانبان شدن، «تامس» نشسته بود، طوری که غبار می نشیند، طوری که موی افتاده می نشیند. مثل استخوان های مرده آرام گرفته بود.