کتاب کاتالینا

Catalina
کد کتاب : 1960
مترجم :
شابک : 978-964-8940-19-0
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 302
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1948
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

ویلیام سامرست موآم از پرفروش ترین نویسندگان انگلیس

معرفی کتاب کاتالینا اثر ویلیام سامرست موآم

کتاب کاتالینا، رمانی نوشته ی ویلیام سامرست موآم است که نخستین بار در سال 1948 به چاپ رسید. کاتالینا، دختری معلول است که ظاهرا پس از مداخله ای الهی و دیدن شهودی از مریم مقدس، به شکلی معجزه آسا شفا می یابد. اطرافیان کاتالینا در نتیجه ی این اتفاق، او را تحت فشار قرار می دهند تا به راهبه ای در صومعه ی کارملیت تبدیل شود. در روزهای تاریک تفتیش عقاید در اسپانیا، ادعای دریافت چنین کرامتی می تواند عواقب جدی و خطرناکی داشته باشد، به خصوص وقتی کاتالینا تصمیم می گیرد تا به جای اطاعت از دستورات کلیسا، از خواسته های قلب و احساس خودش پیروی کند. کتاب کاتالینا، اثر تاریخی فوق العاده جذابی است که آخرین رمان منتشر شده از نویسنده ی انگلیسی برجسته، ویلیام سامرست موآم، به حساب می آید.

کتاب کاتالینا

ویلیام سامرست موآم
ویلیام سامرست موآم، زاده ی 25 ژانویه ی 1874 و درگذشته ی 16 دسامبر 1965، نویسنده ی داستان کوتاه، نمایشنامه نویس و رمان نویس انگلیسی بود. او به دفعات در دهه ی 1930 نام خود را به عنوان پردرآمدترین نویسنده مطرح کرده است. موآم پس از درگذشت والدینش در سن ده سالگی، توسط عموی نه چندان خوش اخلاق خود بزرگ شد. او که دوست نداشت مانند سایر اعضای خانواده، وکیل شود، حرفه ی پزشکی را برای خود برگزید اما اولین رمانش، چنان موفقیتی برایش به ارمغان آورد که بی درنگ پزشکی را رها کرد تا به نویسنده ای تمام وقت تبدیل ...
نکوداشت های کتاب کاتالینا
A delightful satire on absolutism.
هجویه ای لذت بخش بر مطلق گرایی.
Penguin

A romantic celebration of Spain.
نکوداشتی رمانتیک از اسپانیا.
Barnes & Noble

Maugham is the modern writer who has influenced me the most.
موآم، نویسنده ی مدرنی است که بیشترین تأثیر را بر من داشته است.
George Orwell

قسمت هایی از کتاب کاتالینا (لذت متن)
نمی توان ژرفای قلب انسان را درک کرد، و همینطور نمی توان افکارش را فهمید. پس چگونه به دنبال خدا هستی، کسی که همه ی این ها را آفریده، و چگونه می خواهی افکارش را بفهمی، یا هدفش را درک کنی؟

خدا این روحیه ی ماجراجو و عشق به زندگی را به من داد. فروتنانه امید دارم زمانی که با خالقم رو در رو می شوم، از سر تقصیراتم بگذرد و در پرتو حضورش، بخشایش را بیابم.

بزرگان هیچ دوستی ندارند، بلاسکوی عزیز. این تاوانی است به خاطر بزرگیشان باید بپردازند.