کتاب دیروز و امروز

Then and Now
کد کتاب : 1967
مترجم :
شابک : 978-9643620790
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 267
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1946
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

ویلیام سامرست موآم از پرفروش ترین نویسندگان انگلیس

معرفی کتاب دیروز و امروز اثر ویلیام سامرست موآم

کتاب دیروز و امروز، رمانی نوشته ی ویلیام سامرست موآم است که نخستین بار در سال 1946 به انتشار رسید. داستان این رمان بیشتر در شهر ایمولا در ایتالیا می گذرد اما به شهرهای دیگر این کشور، همچون زادگاه ماکیاولی یعنی فلورانس در خلال رنسانس، نیز سر می زند. داستان به سه ماه از زندگی نیکولو ماکیاولی، سیاستمدار، فیلسوف و نویسنده ی فلورانسی در نخستین سال های قرن شانزدهم می پردازد. ماکیاولی با چزاره بورجیا آشنا می شود؛ مردی که به الگوی او برای خلق مهم ترین اثرش، کتاب «شهریار»، تبدیل شد. اما این تمام ماجرا نیست و هجویه ای عاشقانه نیز در کتاب دیروز و امروز انتظار مخاطبین را می کشد، چرا که ماکیاولی در تلاش است تا همسر جوان میزبان خود در شهر ایمولا را اغوا کند؛ تلاشی نه چندان موفقیت آمیز که او را به فکر نوشتن اولین اثر کمدی خود می اندازد.

کتاب دیروز و امروز

ویلیام سامرست موآم
ویلیام سامرست موآم، زاده ی 25 ژانویه ی 1874 و درگذشته ی 16 دسامبر 1965، نویسنده ی داستان کوتاه، نمایشنامه نویس و رمان نویس انگلیسی بود. او به دفعات در دهه ی 1930 نام خود را به عنوان پردرآمدترین نویسنده مطرح کرده است. موآم پس از درگذشت والدینش در سن ده سالگی، توسط عموی نه چندان خوش اخلاق خود بزرگ شد. او که دوست نداشت مانند سایر اعضای خانواده، وکیل شود، حرفه ی پزشکی را برای خود برگزید اما اولین رمانش، چنان موفقیتی برایش به ارمغان آورد که بی درنگ پزشکی را رها کرد تا به نویسنده ای تمام وقت تبدیل ...
نکوداشت های کتاب دیروز و امروز
As exciting as any story of modern politics.
هیجان انگیز درست به اندازه ی داستان های سیاسی مدرن.
Spectator

With interesting historical content, suspense, humor and eloquent prose.
با اطلاعات تاریخی جذاب، تعلیق، شوخ طبعی و نثری فصیح.
Library Thing

قسمت هایی از کتاب دیروز و امروز (لذت متن)
چه کسی فکر می کند که آدم عاشق باید محتاط باشد؟ مثل این است که شما از دریایی که در معرض بادهای سهمگین آسمانی قرار گرفته است، بخواهید که آرام باشد.

اما هر کسی می تواند تحقیری را که در حقش روا داشته اند و خود هم از آن آگاه است، تحمل کند. مهم این است که آدم جوری به این قضیه نگاه کند که انگار در جایی دیگر و بر سر آدمی دیگر آمده است.

حقیقت، خطرناک ترین سلاحی است که انسان می تواند به کار گیرد، به همین خاطر باید با احتیاط از آن استفاده کنیم.