کتاب مرغ مقلد

Mockingbird
کد کتاب : 20885
مترجم :
شابک : 978-6003532007
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برنده جایزه کتاب ملی سال 2010

نامزد جایزه کتاب کودکان دوروتی کانفیلد فیشر سال 2012

نامزد جایزه کتاب کودکان چارلی می سیمون سال 2013

معرفی کتاب مرغ مقلد اثر کاترین ارسکین

جهان از نظر شخصیت اصلی« کتاب مرغ مقلد » سیاه و سفید است. کیتلین برای کمک به نزد برادر بزرگتر خود ، دوون رفت. اما دوون در یک تیراندازی در مدرسه کشته شد ، و پدر کیتلین چنان پریشان است که کنترلی روی اعمال خود ندارد. کیتلین می خواهد همه چیز به روال گذشته برگردد ، اما او نمی داند چگونه این کار را انجام دهد. در اصل باید با سختی های زیادی مواجه شود تا بتواند یک بینش درست از موقعیت بدست آورد. در فرآیند جست و جو ، کیتلین در می یابد که جهان ممکن است چندان مطلقا سیاه و سفید نباشد.


کاترین ارسکین نویسنده کتاب «مرغ مقلد» سالها به عنوان وکیل چیزهایی مینویسد که مردم واقعا از خواندن آنها لذت می برند. او بیشتر در خارج از کشور بزرگ شد و در هشت مدرسه مختلف تحصیل کرد. ارسکین از کودکی اش برای داستانهایش استفاده می کند. همین امر باعث شده است که او آثاری جذاب برای کودکان بنویسد. داستانی که علاوه بر سرگرمی، کیفیت آموزشی نیز دارند. عملا کتاب های او حین روایت یک داستان دلپذیر، به کودکان و نوجوانان یاد می دهد که چگونه اعتماد به نفس بدست آوردند و نگاه درستی نسبت به دیگران و اطرافیانشان بدست آورند. این کتاب توسط کیوان عبیدی آشتیانی به فارسی برگردانده شده است.
مرغ مقلد سه جایزه مهم و با ارزش را توانسته است نصیب خود کند:

برنده جایزه کتاب ملی سال 2010
نامزد جایزه کتاب کودکان دوروتی کانفیلد فیشر سال 2012
نامزد جایزه کتاب کودکان چارلی می سیمون سال 2013

کتاب مرغ مقلد

کاترین ارسکین
کاترین ارسکین نویسنده ادبیات کودکانآمریکایی-هلندی است. او برنده جایزه ملی کتاب 1983 برای ادبیات جوانان و جایزه ادبیات کودکان دالی گری در سال 2012 به دلیل رمان خود ، Mockingbird شد.وی در هلند به دنیا آمد و در آفریقای جنوبی، اسرائیل، کانادا و اسکاتلند زندگی کرده است. ارسکین اکنون به همراه همسرش بیل دو فرزند، فیونا و گاوین و سگ، ماکسین در ویرجینیا زندگی می کند.او سالها قبل از نوشتن وکیل دادگستری بود. وی کارگاه هایی را در مرکز نویسندگان ارائه می دهد.
نکوداشت های کتاب مرغ مقلد
A valuable book
یک کتاب ارزشمند
School Library Journal School Library Journal

"A strong and complex character study
یک مطالعه شخصیت قوی و پیچیده
Horn Book Horn Book

قسمت هایی از کتاب مرغ مقلد (لذت متن)
«تا زمانی که مسائل را از نقطه نظر کسی نبینی، آن شخص را به طور کامل درک نکرده ای… تا زمانی که به زیر پوستش بروی و به همراه آن قدم برداری.» «تنها چیزی که از قانون اکثریت پیروی نمی کند، وجدان آدم است.» «زمان هایی مثل این بود که فکر می کردم پدرم، که از اسلحه و تفنگ متنفر بود و هرگز در هیچ جنگی حضور نداشت، شجاع ترین آدمی بود که تا به حال زیسته است.»