کتاب خاستگاه دیگران

The Origin of Others
کد کتاب : 2166
مترجم :
شابک : 978-622-99480-8-8
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 1 خرداد

تونی موریسون برنده جایزه نوبل ادبیات

معرفی کتاب خاستگاه دیگران اثر تونی موریسون

کتاب خاستگاه دیگران، اثری نوشته ی تونی موریسون است که اولین بار در سال 2017 منتشر شد. یکی از برجسته ترین رمان نویسان آمریکا در این کتاب، به موضوعاتی می پردازد که نقشی اساسی در حرفه ی خودش و همچنین در دنیای سیاست دارند: نژاد، ترس، مرزها، جنبش های توده ای ملت ها، و نیاز به احساس تعلق خاطر. نژاد چیست و چرا اهمیت دارد؟ چه چیزی باعث می شود انسان در ذهن خود مفهوم «دیگران» را به وجود آورد؟ چرا حضور «دیگران» تا این اندازه ما را می ترساند؟ موریسون در کتاب خاستگاه دیگران به این سوالات و پرسش های اساسی دیگر در رابطه با مفهوم هویت می پردازد. او در جست و جویش برای رسیدن به پاسخ، خاطرات خود و همچنین تاریخ، سیاست و به خصوص ادبیات را به شکلی منحصر به فرد و فوق العاده جذاب مورد واکاوی قرار می دهد.

کتاب خاستگاه دیگران

تونی موریسون
تونی موریسون، زاده ی 18 فوریه ی 1931، نویسنده، فمینیست و استاد دانشگاه آمریکایی و برنده ی جایزه ی ادبی نوبل ۱۹۹۳ است که آثارش به خاطر فضای حماسی، دیالوگ های زنده و تصویر کردن شخصیت های سیاهپوست آمریکایی مشهور هستند. او نخستین زن سیاهپوستی است که کرسی ای به نام خود در یکی از دانشگاه های بزرگ آمریکا (دانشگاه پرینستون) دارد. وی هم چنین، اولین زن سیاهپوست آمریکایی است که جایزه ی نوبل را دریافت کرده است.
نکوداشت های کتاب خاستگاه دیگران
Morrison’s most personal work of nonfiction to date.
شخصی ترین اثر غیرداستانی موریسون تا به حال.
Barnes & Noble

Lyrically written and intelligently argued.
با نثری شاعرانه و استدلال هایی هوشمندانه.
Publishers Weekly Publishers Weekly

An intriguing series of reflections on race, belonging and otherness.
مجموعه ای جذاب از تفکرات درباره ی نژاد، احساس تعلق خاطر و بیگانگی.
The Artery

قسمت هایی از کتاب خاستگاه دیگران (لذت متن)
خطر همدلی با «غریبه»، امکان تبدیل شدن به یک «غریبه» است. از دست دادن جایگاه مبتنی بر نژاد، از دست دادن تفاوت های ارزش گذاری شده و تقدیس شده، تلقی می شود.

داستان، جهانی خارج از چارچوب های مرسوم اما کنترل شده را فراهم می کند، فرصتی برای «دیگری» بودن و شدن. برای غریبه شدن. البته با همدلی، شفافیت و قرار گرفتن در معرض خودتحلیلگری.