کتاب ماری استوارت

Maria Stuart
کد کتاب : 21985
مترجم : محمدعلی شیشه چی
شابک : 978-9643805654
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1800
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ماری استوارت اثر فریدریش شیلر

مری استوارت در انگلستان زندانی است - اسما به دلیل قتل همسرش دارنلی، اما در واقع به دلیل ادعای او بر تاج و تخت انگلستان که در اختیار ملکه الیزابت اول است. در حالی که پسر عموی مری، الیزابت، در مورد امضای حکم اعدام مری تردید دارد، مری امیدوار است به مهلت دادن.
پس از اینکه مری متوجه می شود که مورتیمر (که توسط شیلر ساخته شده است)، برادرزاده سرپرست او، در کنار او است، زندگی خود را به او می سپارد. قرار است مورتیمر به رابرت دادلی، ارل لستر، نامه ای از مری بدهد که در آن از او درخواست کمک می کند. این یک موقعیت حساس است، زیرا به نظر می رسد لستر از ملکه الیزابت حمایت می کند.
پس از درخواست های متعدد، سرانجام مری فرصت ملاقات با ملکه الیزابت را به دست می آورد (چیزی که در واقعیت هرگز اتفاق نیفتاد). این ملاقات به بحثی تند ختم می شود که ناشی از عدم تمایل مری به تسلیم کامل به خواسته الیزابت است. این استدلال منجر به این گمان اجتناب ناپذیر می شود که علت مهلت موفق نخواهد بود.
برای پیچیده تر کردن اوضاع، مورتیمر قصد دارد مری را به زور از زندان آزاد کند، نسخه ای دراماتیزه شده از توطئه ناموفق بابینگتون، اما زمانی که تلاش او مشخص شد، او خودکشی می کند، در حالی که ارل لستر از این خودکشی راحت برای نجات خود استفاده می کند.
ملکه الیزابت در نهایت خود را متقاعد می کند تا حکم مرگ مری را امضا کند. الیزابت اصرار دارد که تنها دلیل او برای امضای قرارداد، فشار مردم خودش برای انجام این کار است و...

کتاب ماری استوارت

فریدریش شیلر
یوهان کریستوف فریدریش فون شیلر (به آلمانی: Johann Christoph Friedrich von Schiller) (زادهٔ ۱۰ نوامبر ۱۷۵۹ در مارباخ آم نکا - درگذشتهٔ ۹ مهٔ ۱۸۰۵ در وایمار) شاعر، نمایشنامه‌نویس، فیلسوف، پزشک و مورخ آلمانی بود.او نامدارترین نمایشنامه‌نویس آلمانی به‌شمار می‌رود و در کنار گوته، به‌عنوان چهرهٔ اساسیِ کلاسیک وایمار شناخته شده‌است. بسیاری از نمایشنامه‌های او به‌عنوان قطعهٔ تئاترهای استاندارد در سرزمین‌های آلمانی‌زبان مشهور شده‌اند و اشعار افسان...