کتاب اخلاق پروتستانی و روح سرمایه داری

The Protestant Ethic and the Spirit of Capitalism
کد کتاب : 23199
مترجم :
پریسا منوچهری کاشانی
شابک : 978-9644459856
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 252
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1904
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

اخلاق پروتستانی و روح سرمایه داری
The Protestant Ethic and the Spirit of Capitalism
کد کتاب : 23198
مترجم :
شابک : 978-9642575657
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 374
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1904
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اخلاق پروتستانی و روح سرمایه داری اثر ماکس وبر

اخلاق پروتستان و روحیه سرمایه داری کتابی است که توسط ماکس وبر، جامعه شناس، اقتصاددان و سیاستمدار آلمانی نوشته شده است. متن اصلی آلمانی که به عنوان مجموعه ای از مقالات آغاز شد، در سال های 1904 و 1905 نوشته شد و برای اولین بار توسط تالکوت پارسونز جامعه شناس آمریکایی در سال 1930 به انگلیسی ترجمه شد. این متن به عنوان یک متن پایه در جامعه شناسی اقتصادی در نظر گرفته می شود و سهم مهمی در تفکر جامعه شناختی به طور کلی دارد.
وبر در این کتاب نوشت که سرمایه داری در شمال اروپا زمانی تکامل یافت که اخلاق پروتستان (به ویژه کالوینیست) بر تعداد زیادی از مردم تأثیر گذاشت تا در دنیای سکولار به کار مشغول شوند، شرکت های خود را توسعه دهند و در تجارت و انباشت ثروت برای سرمایه گذاری شرکت کنند. به عبارت دیگر، اخلاق کاری پروتستان نیروی مهمی در پشت ظهور برنامه ریزی نشده و ناهماهنگ سرمایه داری مدرن بود. وبر در کتاب خود، جدای از کالوینیست‌ها، از لوتریان (به‌ویژه دین‌پرستان، اما به تفاوت‌های بین لوتریان سنتی و کالوینیست‌ها اشاره می کند)، متدیست‌ها، باپتیست‌ها، کواکرها و موراویان (به ویژه به جامعه مستقر در هرنهات تحت رهبری روحانی کنت فون زینزندورف اشاره می‌کند) نیز بحث می‌کند.
در سال 1998، انجمن بین‌المللی جامعه‌شناسی این اثر را پس از اقتصاد و جامعه وبر، تخیل جامعه‌شناختی میلز و نظریه اجتماعی و ساختار اجتماعی مرتون به عنوان چهارمین کتاب مهم جامعه‌شناختی قرن بیستم معرفی کرد. این کتاب هشتمین کتاب پر استناد در علوم اجتماعی است که قبل از سال 1950 منتشر شده است.

کتاب اخلاق پروتستانی و روح سرمایه داری

ماکس وبر
کارل ماکسیمیلیان امیل وبر (به آلمانی: Karl Emil Maximilian "Max" Weber) جامعه شناس، استاد اقتصاد سیاسی، تاریخدان، حقوقدان وسیاست مدار بود و به گونه ای ژرف نظریه اجتماعی و جامعه شناسی را زیر نفوذ و تأثیر خود قرار داد.کار عمدهٔ وبر دربارهٔ خردگرایی و عقلانی شدن و به اصطلاح افسون زدایی از علوم اجتماعی و اندیشه های علمی است که او آن را به ظهورسرمایه داری و مدرنیته مربوط ساخت. وبر معاصر جرج زیمل، چهرهٔ برجسته در بنیاد نهادن روش شناسی ضداثبات گرایی، معاصر بود. کسی که جامعه شناسی را نه به عنوان رشته...