کتاب بینتی 1

Binti
فرزند نامیب
کد کتاب : 24799
مترجم :
شابک : 978-6004628006
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 75
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برنده جایزه هوگو سال 2016

برنده جایزه نبیولا سال 2015

نامزد جایزه لوکس سال 2016

معرفی کتاب بینتی 1 اثر ندی اوکورافور

کتاب «بینتی» رمانی نوشته ی «ندی اوکورافور» است که اولین بار در سال 2015 به چاپ رسید. او «بینتی» نام دارد و اولین نفر از مردم «هیمبا» است که پیشنهاد ورود به دانشگاه «اوزما»، بهترین نهاد آموزش عالی در کهکشان، را دریافت کرده است. اما قبول این پیشنهاد برای «بینتی» به معنای رها کردن جایگاهش در خانواده، سفر در میان ستاره ها و حضور در میان غریبه هایی است که مانند او زندگی نمی کنند یا احترامی برای آداب و رسوم او قائل نیستند. دانش، بهایی دارد که «بینتی» مایل به پرداخت آن است اما سفر او به هیچ وجه آسان نخواهد بود. جهانی که «بینتی» قصد دارد به آن وارد شود، مدت ها است که با نژادی بیگانه به نام «مدوس» در جنگ بوده است. نژاد «مدوس» دل خوشی از دانشگاه «اوزما» ندارد و سفر میان-ستاره ای «بینتی»، او را در مرکز این معرکه قرار خواهد داد.

کتاب بینتی 1

ندی اوکورافور
ندی اوکورافور (قبلاًاوکورافور-مباچو) متولد 8 آوریل 1974 یک نویسنده آمریکایی داستانهای علمی تخیلی از نیجریه است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان می نویسد. والدین اوکورافور برای رفتن به مدرسه به آمریکا سفر کردند ، اما به دلیل جنگ داخلی نیجریه نتوانستند به نیجریه بازگردند. اوکورافور ، دختر والدین ایگبو ، نیجریه ای-آمریکایی متولد آمریکا است که از زمان بسیار جوانی به نیجریه سفر می کند.
نکوداشت های کتاب بینتی 1
Utterly captivating.
فوق العاده جذاب.
Booktopia

Prepare to fall in love with Binti!
خود را آماده کنید که عاشق «بینتی» شوید!
Neil Gaiman

Unforgettable.
فراموش نشدنی.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب بینتی 1 (لذت متن)
پس مخفیانه فرم های پذیرش را پر کردم و فرستادم. صحرا جای فوق العاده ای بود تا در آرامش بتوانم جواب مصاحبه های دانشگاه را با اسطرلابم بدهم. وقتی همه چیز هماهنگ شد، وسایلم را جمع کردم و سوار شاتل شدم.

من از خانواده ی «بیتولس» می آیم. پدرم استاد هارمونی ساز است و من جانشین او. ما «بیتولس ها» عمق حقایق ریاضی را درک می کنیم و می توانیم بر جریانش مسلط شویم، ما سیستم ها را می شناسیم.

اندک شمار هستیم و خوشحال، به اسلحه و جنگ علاقه ای نداریم اما بلدیم از خودمان دفاع کنیم.