کتاب له و علیه ویرایش

For and Against Editing
کد کتاب : 25000
شابک : 978-6002784872
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 179
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب له و علیه ویرایش اثر سایه اقتصادی نیا

این کتاب به بررسی مجموعه‌ای از یادداشت‌ها و مقاله‌های نویسنده، سایه اقتصادی‌نیا، در مورد ویرایش و ویراستاری اختصاص دارد. نویسنده پیشتر این مقالات و یادداشت‌ها را در محیط‌های مختلفی مانند نشریه‌ها، کانال تلگرامی، و صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده بود. این کتاب به سه فصل تقسیم شده است: فصل اول با عنوان 'له و علیه ویرایش' به بررسی مسائل مهم ویرایش در ایران معاصر می‌پردازد و مشکلاتی که به علت کم‌اهمیتی و فراگیر شدن این مهارت به وجود آمده را مورد بررسی قرار می‌دهد.
در فصل دوم، نویسنده به نکته‌های مرتبط با درست‌نویسی و ویرایش متون می‌پردازد و به تبیین عرصه عملی این مفاهیم می‌پردازد. فصل دوم حاوی نوشته‌هایی با طابع یادداشتی است و از خصلت‌های تجربی و کاربردی بیشتری برخوردار است.
در فصل سوم با عنوان 'پرتره‌ها'، نویسنده به ستایش و تقدیر از سه شخصیت معروف در زمینه ویرایش پرداخته و تصویری از سبک و روحیه کاری این سه تن ارائه می‌دهد.
نویسنده کتاب، سایه اقتصادی‌نیا، با گذشته تدریس و تحقیق در زمینه ویرایش و ترجمه و نیز همکاری با نام‌آورترین ویراستاران و نویسندگان ادبی ایران آشنا شده و از تجربیات و دانش خود در این زمینه بهره‌برده است.

کتاب له و علیه ویرایش

سایه اقتصادی نیا
سایه اقتصادی‌نیا، متولد دی‌ماه سال ۱۳۵۴ در تهران. همان‌جا بزرگ شدم و مدرسه رفتم. در دبیرستان رشتهٔ ریاضی خواندم و در دانشگاه فیزیک قبول شدم. دو سال فیزیک کاربردی خواندم. بعد آن را رها کردم و در دانشگاه آزاد، ادبیات خواندم و لیسانس گرفتم. از سال آخر دورهٔ لیسانس هم در دورهٔ ویرایش و ترجمهٔ «مرکز نشر دانشگاهی» ثبت‌نام کردم و از آنجا مسیر حرفه‌ای‌ام به سمت ویرایش و کارهای ادبی شروع شد.سال ۱۳۷۸ وارد مرکز نشر دانشگاهی شدم. آن زمان اغلب استادانی که الآن ما ...
دسته بندی های کتاب له و علیه ویرایش